Implantaten och fortsättningen

Igår skrev jag om implantat och risken som de inte tar upp..

Naturligtvis så kommer det kommentarer som inte handlar om det som jag vill belysa utan de spinner vidare på det med implantat… och varför man GÖR en bröstoperation

Jag tycker att om man skriver en artikel om implantat och intervjuar en plastikkirurg om riskerna så ska ALLT tas med.. även det här med problemet med mammografi..

Sen tycker jag också att man mycket väl kan ta upp alla operationern som faktiskt finns att förstora brösten..

Det är det som Josefine och jag har pratat om i mitt inlägg om implantat..

Det finns nämligen en psykologisk effekt också.. De kvinnor som har en mycket liten byst och mår psykiskt dåligt av denna byst.. För att samhället idag är så fruktansvärt utseendefixerat som det är..

Är du blond och har stora bröst är du jättepopulär…

Är du mörkhårig och enbröstad/små tuttar/taxöron etc. kan du hälsa hem..

Jag tar inte upp den här psykiska delen.. för jag känner att det inte är den som är relevant i mitt bloggande.. varken igår eller idag…

Till slut vill jag bara tala om att det finns andra operationsmöjligheter om man vill förstora sina tuttar och inte ha implantat…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,