Ingo dog som många andra gamla

Som vanligt så är det en simpel lunginflammation som är det slutgiltiga…

Det är så typiskt att det är dödsstöten för våra gamla..

Enligt Aftonbladet så var det en svår lunginflammation.. men det tror inte jag på.. jag tror att det helt enkelt var en helt vanligt lunginflammation.. men med Ingos demens, både alzheimers och frontallob, så är det inte så konstigt att han inte redde ut lunginflammationen..

Ni ska bara veta hur vanligt detta är på ålderdomshem.. att de gamla dör av just lunginflammation…

SvD skriver betydligt bättre om Ingo

DN skriver också spaltmeter..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 svar

  1. Vad tror du egentligen !?.Att så fort man blir gammal med diverse sjukdomar så ska man klara av allt om man t ex bor på ett hem eller för den delen fortfarande hemma med hjälp.Dessa människor har levt långa liv för det mesta och kroppen är efter alla dessa år i ett tillstånd där det inte ska mycket till för att slå ut den helt om man redan brottas med andra fasta tillstånd som t ex demens och alzheimers oavsett vilken medicin de får.Vi är organiska varelser och vid ett visst stadium i livet börjar kroppen så sakta att mer och mer stänga ner.Svårare än så är det inte även om nu en del tycker att det egendomligt att vi inte lever för evigt.Köp en bok om kroppens anatomi och sätt att fungera så kan du lägga ihop resten själv.

  2. Pelle: Du får läsa en gång till vad jag skriver…

    För just det som du tycker att jag ska läsa har jag redan skrivit.. 10 poäng patofysiologi..

    Jag tror inte på evigt liv… jag tror att när kroppen inte orkar längre så dör vi.. så är det…

    Det jag tycker är synd är att så många gamla dör av Lunginflammation.. för att de inte reder ut sjukdomen…

    Kolla också vad jag jobbar med så kanske du förstår.. det är inte kroppen jag strider emot…

    Det är medias sätt att skriva och att bevaka…

    Så som att inte nämna sjukdomar vid sina rätta namn…

    Kram Pys

Lämna en kommentar