Om mig..

Jag har inte mått så bra på sista tiden..

Vad som har hänt vet jag inte riktigt. Det är så att jag har inte velat göra någonting överhuvudtaget. Jag har inte suttit vid datorn och jag har mest legat och läst deckare. Jag har helt tappat sugen för en hel massa saker.

Om det har med cancern vet jag inte… men risken är stor att det är så.. har fått höra att det är jättevanligt att när man är färdigbehandlad (cytostatika och strålning) och inte åker lika ofta till sjukhus så blir man deppig och less.

Det är det som har hänt mig. Jag har varit deppig och inte velat göra någonting överhuvudtaget. Jag har haft en himla massa tankar på vad jag vill göra, men inte satt någon i verket. Så pratade jag med maken och nu gör vi gemensamt rent i köket. Jag diskar allt! Och då menar jag allt!! Han skurar skåp och lådor invändigt. Det blir så när man har vita luckor i köket.. att smutsen syns så fort.. Sen ska vi fortsätta med vardagsrummet och ta bort allt som inte används. Bokhyllan kommer att bli rätt så tom, för här ska rensas ut. Böcker som vi lånat lämnas tillbaka och en gammal bilatlas ska slängas. De böcker som är trasiga slängs och resten går till loppis eller aktion.

Jag börjar leva ett annat liv…

Jag känner mig just nu väldigt associal och känner inte för att gå ut. Maken och sonen umgås jag med.. fast mycket mer är det inte.

Jag vill alltså bara tala om att jag lever.

Jag mår bra kroppsligt men inte själsligt just nu. Det är tufft för mig att bara gå in och blogga. Än värre att läsa bloggar. Så just nu ligger jag fruktansvärt lågt med bloggandet. Både här och på aftonbladet.

Fast på torsdag firar jag ett år på bloggen. Får se om jag orkar skriva något då.. det återstår att se… för det har hänt så himla mycket sen jag började blogga.

Nu ska jag fortsätta med köket!

Det blir så fint!!! Fast jag hade hellre sett att få ett helt nytt kök.. fast det får man se sig i stjärnorna efter med den här hyresvärden!!!

Andra bloggar om: , , , ,

8 svar

  1. Hoppas det snart ska vända och du kommer att känna dig bättre. Kanske har det med att göra att behandlingarna är avslutade och att du ska klara dig själv utan sjukhuset.
    Ha det så bra!

  2. Hej Pysan
    Brukar leta runt och läsa lite vad ni andra drabbade av bröstcancer skriver, eftersom jag inte känner en käft till förutom mig som har bröstcancer, eller inte som min läkare säger”cancern är borta” skönt att veta när man har 5 veckors strålbehandling och 5 års hormonbehandling kvar att se fram emot!!! Det kan ju du ta som en liten tröst i eländet att när du har tagit din 5-årsdos återstår har jag några månader kvar! Jag tycker det är toppen att ni skriver och lättar på trycket(gör jag med nu när jag skriver en kommentar)Jag hoppas du känner dig piggare snart, det verkar ju så med storröjet i lägenheten, hoppas jag för sådana ryck med så småningom Många kramar Gunsan

  3. Hej Vännen!

    Så fint ni får det! Njut av renheten, att du orkar det!!!

    Vitt kök har vi också. Man torkar en del… Men visst är det fräscht när det är rent!

    Att slänga skit som hänger över en, friskar upp i tanken.

    Det börjar bli dags här hemma också, på många plan!

    Önskar dig verkligen ALLT GOTT! Det vet du.

    Hälsa din lilla liga,
    Pussar och kramar från vår!

    Knytet

  4. Jag känner sååååååå igen mig i dina ord. Associal och deppig! Jag umgås inte med någon mer än familjen, tar mig till o från jobb, that’s it!
    Makens dagliga ord till mig är ”ryck upp dig”….men ja kan inte….
    Funderingarna är många, va händer nu? Ska det va så här i 5 år? Tänk om….

    Tamoxifen och vår-värme är ingen hit heller…

    Mån tro ert kök blir fint! Krama boysen

    KRAM K

  5. Började just undra ..är ju in på din sida varje dag …allt har sin tid …just nu behöver du kanske göra annat än att blogga..att städa å rensa hemma ger ny energi…så ta det lugnt med bloggade..vi finns kvar … sätt upp en skylt ..geniet arbetar åter kommer inom kort 🙂
    /ingrid

  6. Grattis på 1-årsdan! Jag hoppas du fortsätter många år till,jag uppskattar otroligt mycket att läsa om hur du tänker och funderar och hur du lever. Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver! Kram Gunsan

  7. Tittar in och önskar dig en trevlig långhelg. Hoppas humöret är lite bättre!
    Kram

  8. Känner igen mig, är vårtrött! Här har vi tapetserat om i köket. Det går bara så långsamt med återställandet.
    Kramar i massor och visst är det väl gott att bara ligga och läsa och gotta sig ibland.
    Bara njut det är du värd 🙂

Lämna en kommentar