Hur informerade är vi i Sverige?

Sitter och läser nyheterna på aftonbladet. Har nämligen haft så mycket att göra idag att jag inte har bloggat.

Läser det här. Och förundras!

Det är jättebra att unga kvinnor har börjat att undersöka sina bröst. Men att inte informationen har nått alla förstår man av artikeln.
Kommet det att bli en Nanneeffekt här i Sverige?

Att bara kvinnor i 40 års åldern kommer att undersöka sina bröst?

Man kan drabbas.. ung som gammal… Dessutom kryper bröstcancer ner i åldern.. varför vet man inte…

Nä kommer landstingen att reagera på detta???

Vilken ålder är det normalt att man blir kallad till mammografi i ditt landsting?

Här i länet är det 45 år. Hade jag väntat tills dess hade jag inte ÖVERLEVT. Jag hade då varit mer eller mindre chanslös. För då hade jag antagligen utvecklat metastaser både här och där…

Jag blir så trött på tidningarna..

Lämna en kommentar