Morfin kontra metastaser

Idag har jag varit tvungen att höja min morfindos.. om det är för att kroppen har vant sig vid dosen.. eller om det är så att metastaserna har vuxit vet jag inte.. men genom att inte metastaserna hade vuxit någonting på sista scinten så kan det inte vara dem tycker jag… och nu har jag så mycket tabletter att de inte får plats i en dosett.. och jag är glad att jag har varit förutseende och köpt en till.. en lila/svart.. Den är urläcker.. vet inte om jag ska sätta på lite bling bling på den med…

Sen så har jag börjat bli lite nervös inför resan till Göteborg.. för vad händer innan vet jag.. men sen.. mitt liv kommer att bli uppdelat i så många olika delar.. men jag har insett att jag i alla fall inte kommer att dö i första taget.. så de som läser min blogg och hoppas på detta kan lägga ner… och gå någon annanstans..

För att tala klarspråk.. jag blev ju plötslig cancerpatient.. och livet efter cancerbeskedet har inte varit detsamma som det var innan… både i mitt sätt att tänka och framför allt leva… och sen blev jag opererad.. och livet som enbröstad har gjort att jag ser på det där med utseende på ett sätt som jag faktiskt gjorde innan också.. bara det att det har förstärkts till det bättre… för varför springa runt och ha det senaste.. när det faktiskt är svärmares skjortor och mysbyxor man känner sig skönast i… varför då inte ha de kläderna man trivs i.. istället för att försöka få in sin kropp i något som är två nummer för litet.. för att det är det senaste.. jag vet när man låg på golvet för att dra på sig sina jeans… för sängen var för mjuk.. bara för att få upp ett blixtlås… och sen gick man inte på toa på hela dan.. för då hade man inte kunnat stänga gylfen… idioti…

Sen så fick jag mina metastaser.. och döden bjöd upp mig på dans.. en stilla vals.. men jag nobbade honom rejält.. och gav metastasjävlarna en rejäl chock.. i form av paclitaxel i 21 omgångar.. sug på den!!!

Nu kommer jag ju att bli hel.. vilket jag inte riktigt har fått in i min skalle.. och det betyder att jag får ett nytt bröst.. bebismagen kommer att försvinna och ett nytt bröst bildas av detta.. så då lär jag ju komma i de där jeansen.. och jag lär ju se ut som en tonåring igen.. men framför allt så blir jag hel… och jag tror inte att de opererar mig i 8 timmar för att jag inom ett år ska lägga mig ner och dö… Så jag är så tacksam för att onkologen den där dagen sa ok till att åka till Göteborg och bli opererad.. ett bättre sätt att säga att jag ska överleva det här finns inte.. vilken lycka…

jag anser att det är kroppen som har vant sig vid morfinet.. och det är därför som jag måste öka på dosen.. Vilket jag ska göra sen.. när jag har skrivit klart det här.

Ni blir inte av med mig.. och så har jag en grej till.. alla ni som en gång lade mig som favorit på bloggportalen.. jag har fått göra en ny där.. och har inte en favorit kvar.. Så är ni jättesnälla.. för jag ska iväg och leta upp mina favvisar nu…

Må solen lysa på alla trötta människor, djur, växter och sagoväsen i morgon..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Tror nog ingen önskar dig något annat än ett långt lyckligt liv. Den som önskar en annan människa något annat är allt annat än frisk i huvudet.

    Du vet inte vilka kommentarer jag har fått under mitt bloggande..

    Kram Pys

  2. Nog är det ett gott tecken att du får genomgå operationen. Inte för att jag vet så mycket men det känns liksom ändå så…

    Jag tror inte kostar på en döende patient en 8 timmars operation.. som kostar mycket..

    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Kan inte tänka mig att dom skulle operera dig i dessa spartider om det inte var relevant att du skall leva tills du blir 90år och skall hoppa fallskärm.
    Även fast man inte är någon modell vill man väl känna sig fin och man känner sig nog lite mer tillfreds,och lite piggare till kropp och själ.

    Så jag önskar dig verkligen ett långt och bra liv.
    Många kramar Lillemor

    Hej Lillemor

    Ja.. mej blir ni inte av med i första taget… men jag kan ju bli påkörd det första jag blir när jag kommer hem till byn..
    Och nog kommer jag att känna mig piggare… när smärtan från operationen har gått över…

    Kram Pys

  4. Skulle tro att det är kroppen som vant sig vid morfinet och vill ha mer! Det är ett riktigt gott tecken att du får din operation! Önskar dig all lycka!!!!!
    Massor av kramar
    Barbro

    Ja.. så tänker jag också när det gäller morfinet… och jag är så glad att jag får operationen.. för även om jag dör… så vill jag vara hel…

    Kramar i massor
    Pys

  5. Lycka till med operationen! Man vänjer sig med morfin, med tiden och får därför ofta öka dosen då och då. Så är det med många smärtstillande läkemedel.

    Hälsningar

    Kaktusblomman

    Jag vet att man vänjer sig vid morfin.. och just nu höjer jag sakta min dos..
    Det första du skrev om lär ju ett bra blogginlägg komma med tiden…

    Kram Pys

  6. Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta och hoppas att allt går jättebra,men det gör det ju,finns inget annat alternativ.
    Tänker på dig vännen.
    kramar catta

    Tack för tankar.. de värmer ska du veta..
    Jag ska bli hel.. och det är huvudsaken

    Kram Pys

  7. Godingen Min! Det är klart att du ska få leva Lyckligt och Länge! Du ska bara få bli hel först……
    Jag ÖSER in goda tankar till Dig och de Dina…… Varsågod:

    (ÖSER in!)

    KRAMAR
    Knytet

    Jag lever så länge som det är sagt.. och jag ska ju hoppa fallskärm när jag fyller 90..
    Så jag hoppas att det inte blir för snart efter operationen..
    Kram Pys som fick en massa goda tankar vält över sig..

  8. Det är ju positivt att du får genomgå operationen……och nu blir du hel som du säger…så otroligt underbart 🙂
    Kram

    Ja.. och 5000 kronor rikare.. tack för det cancerhjälpen.. så glad… tjohoo…

    Kram Pys

  9. Ååå, lycka till med operationen! Jag trodde inte jag kunde få nåt nytt bröst, med all spridning, men nu när jag läser om dig… Fast jag vet inte om jag VILL, inte just nu i alla fall, det har blivit så mycket operationer… men i alla fall, möjligheten finns!
    kram

    Ja… och jag blev så glad när onkologen sa detta… jag hoppade högt.. nja.. men jag fick till ett litet litet hopp…

    Stå på dig.. du har rätt att få ett nytt bröst.. allt för att du ska må bra…

    Kram Pys

Lämna en kommentar