Forskingshelvetet

I bland undrar man vart forskningspengarna går till. En sådan här studie är väl inte direkt vettig..

Jag kan inte hjälpa om jag blir kort eller lång och ska man ta med alla risker som finns att få cancer så är jag definitivt inte i riskzonen.. ändå har jag fått cancer… kan någon forskare svara mig på det?? Nä.. trodde väl det..

Jag har ammat mina barn.. jag har fått barn när man ska få barn.. och som sagt.. jag var normal stor när jag föddes.. jag var INTE för lång..

Tydligen så är det vikt, längd och huvudomfång som har fått forskaren att se ett visst mönster..

Fast jag blir så arg.. varför ska forskningspengar gå till sådan här forskning.. är det inte bättre att forska på varför vissa kvinnor får återfall.. varför vissa får metastaser och inte andra.. och för att försöka komma med botemedel mot de olika sorterna av metastaser.. för det kan rädda liv..

Forskning om hur lång jag var när jag föddes räddar inte liv.. det gör kvinnor bara mer oroliga för att få bröstcancer..

Fy vad arg jag är nu..

Sen måste jag bara citera det som står längst ner i artikeln.. som om det skulle göra min oro mindre:

Trots de nya rönen är fortfarande ålder en av de största riskfaktorerna. Få kvinnor får sjukdomen innan de fyllt 50 år.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Lämna en kommentar