Jag sympatiserar med…

giraffen helt klart!

Jag hade också gått till attack om det hade kommit in tre överförfriskade ungdomar i min bur. Om jag nu hade varit giraff vill säga.

Sen vill jag också ta tillfället i akt och prata om det här med hot och anonyma kommentarer som man kan få som bloggare. Idag skriver Aftonbladet om de här hoten. Det är konstigt. Här har man bloggat där i snart ett år och fått både hot och trackaserier på sin blogg. Hot om polisanmälan och jag vet inte allt! Idag tar de upp det hela eftersom Alex bloggar på Aftonbladet sedan bara ett par dagar. De här med anonyma elaka kommentarer har ju florerat på AB-bloggen sen den i princip startade. Och nu.. ett år senare så tar de upp det för att deras ”kändis” bloggare skriver om det.. Vi andra har skrivit hur många inlägg som helst över de här anonyma kommentarerna som har funnits.. Jag slutade ju att blogga ett tag på aftonbladet för att det var så många elaka kommentarer man fick. De ifrågasatte om jag verkligen var sjuk.. och jag fick kommentarer om att de som skrev snälla kommentarer till mig inte brydde sig om hur jag mådde, utan det var för att visa alla att jag är också snäll mot Pysan.

Här är ett exempel på vad jag har fått i kommentatersväg på AB:

2006-12-20 19:37:45 Anonym I morgon blir det inte bloggat (Pysan bloggar Aston Villa) Vad är felet med dig då? Cancer? Blogga klarar du bra men du skulle inte kunna tänka dig ett hederligt kontorsjobb.. lägg ner för fan
Detta är alltså bara ett exempel. Vad gör man? Enligt vissa så ska man inte publicera och enligt vissa så ska man publicera men inte svara dem, utan låta kommentaren hänga fritt i luften.

Det går i perioder det där med anonyma kommentarer. Fast här har jag faktisk inte haft några. Det är nog mycket för att här ser jag ip-nummer och då är risken större att åka fast än på aftonbladet.

Tyvärr är det så att om jag känner mig hotat av kommentarer som jag får på min AB-blogg så vet jag inte vem det är som har skrivit det. För jag får inte tillgång till ip-nummer av AB och då är det så svårt att kunna göra något. Det är bara om man polisanmäler som polisen tydligen kan få ip-nummren.

Så det kommer att fortsätta att ramla in anonyma kommentarer av den lägre kalibern på Aftonbladet så länge som jag som bloggare inte kan se ip-nummer. För då kan jag få reda på vem det är som skrivit en viss kommentar.

Så därför skriver jag inte så djupa saker på aftonbladet längre.. utan de inläggen skriver jag här.

Nu ska jag fira kväll.

Andra bloggar om: , , ,

10 svar

  1. Jo det är väl så att de vinner en massa publicitet om det är en kändis. Det gäller bara reklam och att sälja så många tidningar som möjligt.
    Kram och det var längesedan jag var här hoppas du mår bra!

  2. Jag håller också på giraffen 🙂

    Och jag tycker faktiskt det är bra att Alex börjat på AB, just för att det drar fokus till problemet. Nu kanske de rensar upp lite?

  3. Det är förjäkligt med elaka anonyma kommentarer…..jag har också fått mina…..

    Idag fick jag äntligen bort min elaka tand….var till käkkirurgen. Ska äta penicillin i minst tre månader framåt….

    Kram

  4. Ja… det är ju märkligt som du säger…

    Jag skrev ett inlägg om fenomenet igår, tror jag, men har lagt undan det efter en massa åsikter från folk…

    Men när jag var som mest aktiv drog jag massor av sidvisningar och därmed reklampengar till AB – till priset av påhopp, hot… stalking mm.

    Men aldrig ett ord eller en klapp på axeln från Sigge eller AB…

    Nu tillåter jag inga kommentarer, har inte mailadressen synlig… läser inte särskilt många andra bloggar… och har numera under 200 sidvisningar per dygn…

    Lugnt för mig… men säkert inte lika lönsamt för AB.

    Dom är inte ett dugg rädda om sina bloggare…

  5. Ja, det är nog klokt att spara djupare saker till denna blogg. Tycker det är samma stil från och till på expressen faktiskt! Urkorkat!
    Ha en bra kväll.

  6. Tycker det är trist det där, så onödigt. Förstår dina tankar där om när många skrivit om kommentarerna sen kommer det en som skrivit bara ett par dgr…

    Jaja, det var trevligt att hitta dig här iaf. Ha en fin dag, kram 🙂

  7. Det är ruskigt sjukt hur folk kan hålla på egentligen. Elaka tungor borde bäst lära sig vara tysta.

  8. Babypys, kikar in och säger gonatt, bra att du kämpar på!

    Lövv you!

  9. I must show appreciation to you just for bailing me out of this problem. As a result of looking out through the world-wide-web and getting ideas which were not beneficial, I thought my life was gone. Living without the approaches to the problems you have fixed by way of your entire short article is a critical case, as well as the kind which could have badly damaged my entire career if I hadn’t discovered the website. Your primary understanding and kindness in playing with the whole thing was helpful. I don’t know what I would have done if I hadn’t encountered such a subject like this. I’m able to at this time look forward to my future. Thank you so much for your professional and sensible help. I will not be reluctant to propose the sites to any person who needs guidance about this topic.

  10. you’re in point of fact a good webmaster. The site loading velocity is incredible. It seems that you are doing any distinctive trick. In addition, The contents are masterwork. you’ve done a excellent task on this matter!

Lämna en kommentar