Onsdagkväll

Nu är det onsdag kväll… och vi har varit upp till affären och hämtat paket.. mer om paketet och dess innehåll i morgon.. för det är en sak som inte alls har med cancern att göra och därför får den ett eget inlägg i môra…
Ni kan ju försöka roa er med att försöka gissa vad det var i… Ledtrådar:
De tre G:na (gott, gult och grönt) och Maken får inte skriva dumma kommentarer nu.. för han vet.. och försök inte få sonen till att skriva heller.. för då äter jag upp alla de där som ligger i min kyl.. alla 35.. jag delar upp dem på två dag..

Nu till dagens övningar..

Jag fick som vanligt
bilder 006

Och när jag fick det här så frågade jag faktiskt cytotjejen G (hon min privata lilla SSK som kommer att ha semester i sommar.. ) om det där filtret..
bilder 002

Och nu kommer svaret på frågan om vad det är bra för: Det är nämligen så att cyton ibland innehåller stora molekyler och dem kan inte kroppen ta hand om.. och därför lägger de in det där filtret för att skydda kroppen för de stora molekylerna.. och jag satt jättelänge för att se om det var något som fastnade.. men jag såg inget…

Så fick jag ju det där benstärkande medlet Pamidronat som
Dropp m.m. 003

Och det tar 1½ timme att få det.. så därför står droppräknaren så här

Dropp m.m. 002

Sen vet jag sedan tidigare att mitt blodvärde inte har varit sådär jättebra.. det ska helst ligga över 117 för mig (för en vanlig frisk individ så ska det ligga över 120).. och nu har jag legat på 102, 107, 102 och idag på 103.. så idag fick jag den.. sprutan…
Dropp m.m. 005

Så jag fick visa vad jag kunde och stack mig själv och gav mig medlet som var i…
Vilket inte var speciellt svårt…

Sprutan heter Neorecormon

Och det är alltså ett hormon som kallas epoetin beta och som stimulerar produktionen av röda blodkroppar. Epoetin beta är framställt med en speciell genteknink och fungerar på exakt samma sätt som det naturliga hormonet erytropoietin alltså EPO om ni nu hade glömt bort detta medel…

När även denna pärs var över fick jag en spruta med mig hem.. så jag ska ge mig själv på onsdag…
Och sen fick jag min nya tid som jag ska få cyto nästa gång.. jag är ju LEDIG nästa vecka… och nu har jag fått tisdagar.. för det börjar bli semestertider och de har inte så många tider… så nu ska jag komma ihåg att det är tisdagar.. och att jag ska ta prov på måndagar… rörigt.. nä.. en sak i tagaget…
Nu ska jag posta det här.. och så ska jag göra något gott och sen ska jag titta på Rent hus uppe hos maken… och sen blir det nog sängen.. för fan va jag är trött….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Onsdagmorgon

Väntar på taxi.. (08.35)
Ska till sjukhuset.. få cytostatika.. och det där andra..
Återkommer när jag kommer hem..

Tills dess kan ni rösta på mig här

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,