Tuttealisering del 4 (hemkomsten)

Idag blev jag väckt kl 06.00 av USKan som kom och tog tempen på mig.. och då var det även så att jag fick frukost.. För jag ville äta i lugn och ro innan jag gick till isotopen.. för jag hade tid på isotopavdelningen för injicering av det där radioaktiviteten för jag var tvungen att gå till centralreceptionen och anmäla mig.. och de som sitter där är alltid lite små sura.. som om de är i klimakteriet hela högen.. de har en viss tendens att stå och prata sinsemellan medan folk får vänta på sin tur.. och tro inte att det var en engångsföreteelse.. för jag sitter ju där när jag väntar på taxi och jag ser hur de beter sig så ofta.. och det är alltid likadant.. och hon var inte glad att jag inte hade min vita bricka med mig.. men jag sprang omkring i den där fina sviden man har på sjukan och som jag redan beskrivit i tidigare inlägg.. och min vita bricka var kvar på Avd… men efter att ha sagt mitt vackra personnummer så hittade hon mig och så knallade jag till isotopen.. injektionen gick bra.. och jag skulle vara tillbaka 10.45…

tillbaka så kom ronden.. och jag fick klartecken av Dr H att gå hem..jippie-kayj-eji.. de drog min nål som jag hade i port-a-cathen.. och jag fick mina sista tabletter (antibiotika+blodstillande)… och byte om till civila kläder… så skönt.. hemmet är inte långt borta..

Jag målade lite och så var klockan tid att gå till isotopen igen.. jag har så svårt för den där ”kistan”.. och det går rätt så bra om de sitter vid min sida.. tills jag kan se taket.. då är det ok att lämna mig åt mitt fortsatta öde.. och genom att detta är så svårt för mig att skriva om det är lite av en glädjens dag.. och ”kistan” är för jobbig att skriva om då.. men följ länken som är på ordet ”kinden”..

fick jag då gå hem och det var så skönt så… fick visa upp mitt vackra opärr för familjen.. och jag fick och så fick jag berätta om operationen och hur allt hade gått och min kära rumsgranne.. och sen satt jag vid dator ett tag och bara kände att jag var hemma.. och det var bara såå skönt… och sen knallade jag och la mig… och sov så gôtt så…

Edit: Sov gjorde jag sedan i två dygn till.. mer eller mindre..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Hej Pys.
    Ja då har du kommit till hemkomsten vad skönt att det ligger bakom dig, men det är mycket som skall bearbetas, det måste vara bra att kunna sätta allt på pränt.
    Tycker ej heller om trånga utrymmen och låser aldrig en dörr om det inte finns ett fönster att hoppa ut ur.Hiss åker jag inte själv.Ibland är man riktig tossig.Så förstår din känsla inför den där k….n.Usch och fy.Men det är märkligt vad man klarar när man står inför ett faktum.
    Kommer att tänka på dig till veckan det är mycket som skall hinnas och orkas med.
    Kramar Lillemor.

  2. Hejsan Pys!
    Eftersom jaf har det lite jobbigt själv just nu, så har jag inte skrivit här hos dig så mkt. Men jag läser och kollar hur du har det….vad skönt att du har detta jobbiga bakom dig nu!
    Tänker på dig och hoppas du kryar på dig i snabb takt…kram Ia

  3. Detta artiklar hjälper mig more.Thanks för din delning, skall jag betala mer uppmärksamhet till din blogg.
    Add: http://chexsystemsremovals.com

Lämna en kommentar