Festival

Torget i byn är inte längre sig likt.. det står bänkar.. och det står ett öltält i vinkel där annars bilarna parkerar när de ska till en av våra livsmedelsaffärer och handla.. Är det någon av mina kära bloggläsare som också ska gå på festivalen? Ge mig då en liten kommentar.. för det är alltid kul att få kommentarer.. Fast lite sur är man.. här är det festival vart 3:de år.. och inte skrivs det något om det.. i alla fall inte här.. för vad är väl Hultsfred, Arvika, Uppsala eller Roskilde.. jämfört med Töreboda??

Det är staket lite överallt… och det börjar bli trångt att komma in i affären.. så nu kommer man att få gå på baksidan.. men det gör vi alltid… för det är närmast det huset som jag tar hissen i…
Det är nämligen så att vi har en backe i den här byn… en lång och seg en… och den är jätterolig att cykla nerför… och vid sidan om denna backe ligger mitt jobb.. alltså går man igenom mitt jobb och där inne tar man hissen upp… och så ut genom den ingången där… och på det sättet slipper jag uppförsbacken med rollatorn.. vilket underlättar en hel del för mig.. gör jag gillar inte uppförsbackar.. och speciellt inte när jag har rollatorn med mig…. då försöker jag undvika varenda backe jag vet.. och det kvittar vart jag går.. för på baksidan av jobbet finns en bra cykelväg.. men även där är det en backe.. ”fortbacken” som sonen kalla den… Och resten av vägarna är inga direkta från A till B… utan då ska jag få gå långt… för att slippa någon uppförsbacke… då är det lättare att gå igenom jobbet…

Så nu sitter man här och har börjat ladda inför kvällens stora begivenhet.. sonen har vi sagt att han ska ta det lugnt och bara vila.. för det blir inte att gå hem under konserten…

Jag har också pratat med smärtenheten.. och i morgon kan jag hämta ut mer morfin.. både långtidsverkande och korttidsverkande.. för det börjar ta slut.. och sen har de semester.. och bättre att ha medicin hemma.. än att mitt i alltihop stå där med smärtan och så utan några mediciner… det hade inte varit kul… och man måste vara beredd..

Vi har laddat med pasta… tagliatelle med crabsticksstuvning.. vilket var mycket, mycket gott… och ger mycket energi…

Smärtan i kroppen sitter mest på vänster sida.. lite orolig att inte cyton har tagit… För just det att det gör ont… men jag har tre omgångar kvar av cyton.. innan jag ska träffa onken.. och om det är det att jag vet att jag ska träffa honom och orolig att det inte har hänt något med mina små ”vänner” eller att de har blivit fler och vuxit.. kan ju göra att jag spänner mig och därför har jag ont… för det gör inte ont när jag sitter.. men däremot när jag går.. och när jag lägger mig i sängen..
Fast jag är dålig på att ta mina morfintabletter vid behov.. de andra tar jag ju morgon och kväll.. men det är bara för att jag har det i ryggmärgen nu.. att jag ska ta dem.. men de där vid behovsmedicinen som jag är dålig på att ta.. eller rättare sagt.. jag glömmer bort det… och jag har försökt med allt.. men nu ska jag skriva en självlysande post-it lapp och sätta på datorn.. så jag INTE glömmer de där tabletterna… blir så trött på mig själv…

Nä.. nu ska jag på hemlighuset.. sen ska jag sätta på mig min vackraste klänning och gå på festival..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. åååååå festival..passa på att njuta nu Pys 😉

    Här har vi Lulekalaset varje år….sista juli och två dagar in i augusti. Men det är så packat med folk att man knappt tar sig fram…det är jobbigt …orkar ju inte gå så mycket med mitt onda ben. Har än inte fått komme till läkaren för koll..han är på semester till den 10:de juli. Men sen ska jag baske mig ha en tid.

    Kram

    Nu har jag njutit.. av vitt vin, fjortisskrik, Kevin Borg, lagom med folk och helt underbart att gå runt och mingla.. mötte en vän som jag inte träffat på länge och hon undrade… och jag berättade..
    Jag ha blivit uttittad av Maud Olofssons dubbelgångare… och det var så att även svärmor tyckte att hon glodde.. och då ska mycket till…

    Jag förstår att du vill träffa läkaren.. stå på dig vännen.. men det vet jag att du gör..

    Kram Pys

  2. Sorry ja tittar in först nu…är inte riktigt människa idag.
    Va kul med Festival! I Malmö är det den 14-21/8, skoj det med.

    Lägger mig igen
    kram söta du

    Krya på dig vännen.. men ni har väl varje år?
    Här har vi bara när jag har cancer.. 🙂
    Kram Pys

  3. Hoppas det blir en festlig festivalkväll! Vi får också hålla till god med Malmöfestivalen så det dröjer lite…

    Jag har haft det gött… det kommer nog ett inlägg om det i möra.. annars få du läsa kommentaren till Rosen ovan..
    Kram Pys

  4. Hej Pys.

    Har varit borta ,Men nu är jag på banan igen.

    Ser att du skall på Festival,vad kul.Får väl läsa imorgon hur det var.Hoppas det var riktigt bra, och du mår skapligt och kan njuta av festligheten.

    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ja.. jag har haft det kanon.. lite bilder och annat kommer i morgon.. ikväll är jag för trött.. dessutom vill jag njuta av vinet…
    Kram Pys

  5. Festivalen i Töreboda har jag hört talas om, men däremot vet jag inte riktigt var Töreboda ligger! Såg en skylt i Skövde i helgen som det stod Töreboda på så jag misstänker att det inte är så långt därifrån och så vet jag ju att Töreboda ligger vid Göta Kanal, fast det är heller inte min starka sida hur den kanalen sträcker sig. Fy min geografifröken skulle gråta om hon visste mina urusla kunskaper……Kram Gunsan

    Gunsan… du får väl ta en runda hit… från Skövde är det bara att följa skyltarna.. genom Väring och Tidan… och så Hjälsta…

    Det är ju ”Göta Kanals pärla”… i alla fall om man får tro en av konduktörerna på tåget… för det säger han alltid.. att nu närmar vi oss ”Göta Kanals pärla – Töreboda”.. så det är väl du snart tvungen att göra en liten sväng hit.. 🙂
    Kram i massor
    Pys

  6. Ja, det låter som jag har missat något. Törebodafestivalen får det bli någon gång! Kram Gunsan

    Ja.. om det nu blir fler.. det vet vi inte.. fast ryktet går om att det ska bli festival 2012.. men inget är spikat..

    Festivalen är underbar…
    Kram Pys

Lämna en kommentar