Allt från telefonsex över religionsfrihet till de fina herrarna på bryggan

Aftonbladet går ut med det där med naglarna igen.. jag vet inte hur ofta de har detta med.. och jag som knappt har några naglar kvar.. de skivas upp på längden och så drar man av översta biten.. ser räligt ut och det är det… men det är en biverkning av cytostatikan.. så jag tänker: blir mina naglar så här.. så hjälper cytostatikan..

Den här kvinnan har fått hela ansiktet förstört av att gå till en klinik och försöka ta bort sina acneärr.. men fick istället inflammation.. och den genomskinliga vätskan var ju lymfvätska.. och det är ju för att hjälpa huden.. Sen att kliniken går ut med vilseledande reklam om att de har en läkare.. som det visar sig att de inte har.. det är trist..

Naturligtvisvill ju KD gärna registrera alla kvinnor som har genomgått en
abort
.. är det för att skicka små roliga brev till dem att de har begått mord?? Eller varför.. jag tycker att det är så skönt att man inte behöver tala om vem man är om man gör en abort.. det är kvinnans ensak.. trist men sant.. vi kvinnor har rätt till våra kroppar..

Sen går kriget om bryggan vidare.. Jag tycker att de som är bofasta gör helt rätt.. de där ”fina herrarna” kan åka hem till sina strandtomter och bada nakna där om de nu vill det… eller är de det att de tror att de är mer anonyma i Skåne.. eller att de där kan försöka ta sig friheter som inte hade gått hemma i Stockholm.. för det är faktiskt därifrån de kommer.. Ursäkta alla andra Stockholmare.. men det är inte er jag kritiserar.. de är de där som står i adelskalendern.. och som fortfarande tror att de är herre på täppan..

Sen läser jag det här i Newsmill.. och jag blir så glad.. äntligen en som vågar säga att man måsteta seden dit man kommer.. i Schweiz ska det folkomröstas om det ska byggas fler minareter.. och om man nu läser artikeln på Newsmill så tycker jag att vi ska fundera över följande citat:

Den handlar om personer som kommer till Sverige och försöker få samhället att anpassa sig efter deras normer, istället för att ta seden dit man kommer.

Jag har alltid fått lära mig att man tar seden dit man kommer.. och därför har man fått prova olika saker som man aldrig hade gjort om man inte vågat.. När jag var på Sri Lanka så var det så att man får inte besöka ett buddistiskt tempel om man inte dolde axlar och knän.. och tog av sig skorna.. naturligtvis så gör man så.. utan att ifrågasätta…

Exemplet med kvinnan i inledningen är en händelse som inträffade i Malmö. Incidenten anmäldes vilket ledde till att chauffören blev av med sitt jobb och stängdes av från att köra buss. Är detta ett fall av diskriminering gentemot kvinnan med burka eller var chaufförens handlande rättfärdigt?

Diskriminering av busschauffören helt klart.. varför ska han bli av med jobbet för att han skyddar och säkerställer resan för alla passagerare.. han tänker inte bara på sig själv utan alla som befinner sig i bussen..

När man flyr från något så vill man komma bort från det. Därför förstår jag inte hur vissa invandrare som kommer till västvärlden sedan vill tillämpa det de flydde ifrån här.

Detta kan man fundera på…

Jag anser att religion är något personligt och privat. Det borde hållas inom hemmet och inte behöva påverka samhället. Då skulle man inte heller bli dömd utifrån den tro man har

Detta är ju ett av de saker som faktiskt Sverige är känt för.. att vi inte har förföljelse av troende människor.. kvittar religionen..

Men faktum är att religionsfriheten missbrukas när den går ut över andra människor. Den här friheten innebär inte bara att alla ska få ha sin egen tro, den innebär också att samhället ska vara fritt från religion. Den innebär att alla som bor här, invandrare eller inte, ska följa det svenska samhällets normer. De flesta vågar ju faktiskt inte öppna munnen för rädslan att bli kallad rasist.

Här kan man också ta in vilka fundamentalister som helst.. jag tänker på dem som skriver mail till mig och tycker att jag ska börja tro på Gud för att bli frisk.. Och blir jag frisk är det Gud som har botat mig.. dör jag så är de det att Gud vill ta upp mig till sig… så det är inte bara inom islam som detta förekommer..
Man kan läsa det här och undra när de vill att även vi ska ha såna här regler.. för man undrar hur mycket av dessa regler som redan praktiseras innanför hemmets väggar.. även här i Sverige.. men som människor inte vågar prata högt om… se bara på hedersmorden som faktiskt sker.. och om hur många som måste gifta sig med människor som de aldrig har träffat.. läs artikeln i Newsmill.. för den är fruktansvärt bra skriven..

Tänk på vad du jobbar med om du vill behålla din sjukpenning.. funderar på om jag har telefonsex med Den älskade maken om jag då blir av med min sjukpenning??? Fast hon tjänade pengar på att ha det.. det gör ju inte jag.. det är inte ens en njutning.. för telefonen är så jävla hård och inte är den direkt samarbetsvillig heller…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Trivs ypperligt här i det demokratiska Schweiz. Låt mej även rekommendera den torrent som jag hittills har seedat över 300GB av sen i Maj:
    http://thepiratebay.org/torrent/4905348

    Mycket nöje.

    Jag har aldrig varit i Schweiz.. och kan tyvärr inte uttala mig om det… sen måste jag säga till mina andra bloggläsare att ni trycker på länken på egen risk.. 🙂
    Kram Pysis

  2. Antar att AB tar upp nagelhistorien när de har nyhetstorka eller nåt.

    Ja.. eller så ska de försöka få bort allt fokus från svininfluensan.. att vi ska bli mer rädda för att vi har något konstig för naglarna ser konstiga ut.. än att vi nyser…
    Kram Pys

  3. Den som väntar på något gott…

    Jag hör av mig angående leveransen!

    KRAM
    Knytet

    Ja, man gör ju det… men ibland blir väntan otroligt lång…
    Gör du sålunda…
    Kram Pys

  4. För att man ska få se alla naglarna måste man va PLUS medlem,lite snålt av AB.
    Det har rört om med den där bryggan. Jag hoppas verkligen att journalisterna ej viker sig för dinkel, fast han försöker.

    Jag är plusmedlem.. och det står inget som man direkt tycker är Wow.. det är mest det att ”det kan vara”.. men inget som är bevisat.. utan mest skrämsel från medias sida…

    Jag hoppas att ingen viker sig för Dinkel… fast han är ju ”känd” och då måste någon lägga sig.. och han försöker.. och det kan han försöka fortsätta med..
    Kram Pys

Lämna en kommentar