Jag är ledsen, besviken, heligt förbannad.. och jag känner mig lurad in på bara skinnet..

Jag är hemma igen.. det blev en liten tur till Göteborg.. och ett besök uppe på avdelning 37…

Jag blev inskriven av syster C och så fick jag träffa plastikkirurgen M…

Sen började helvetet… det sanna helvetet.. och det är fortfarande jobbigt att skriva ner det som hände..

En sak vet jag i alla fall.. jag vill aldrig mer ha något att göra med min onkolog.. för nu har han bränt sina skepp… bränt sina broar.. och dessutom har han skitit i det blå skåpet…
Jag vill aldrig mer se hans nunna… För gör jag det så vet jag inte vad jag gör… de får helt enkelt skaffa mig en ny onkolog… vad det kosta vill.. jag har rätt som patient att få byta doktor.. även om det bara finns en.. för regionen är stor.. och det finns andra i regionen… Det är bara för sjukhuset att se till att få dit en annan.. för jag vägrar träffa åbäket fler gånger…. Han kan ta sitt pick och pack och dra till något varmare ställe..

Jag har svårt för ordet hat och att hata någon.. men det finns faktiskt ett par personer som jag hatar.. Vilka personer det är jag hatar.. så kommer här en lista.. och jag skriver också varför jag hatar dem…

  1. Adolf Hitler – för vad han gjorde mot många av Europas befolkning.. och då inte bara judarna, utan också homosexuella, romer, oliktänkande och förståndshandikappade på olika sätt…
  2. Idi Amin – och det han gjorde mot sitt eget folk i Uganda…
  3. De människor som tycker och tänker att alla andra ska tycka och tänka som dem.. och det som gör sig roliga på andras bekostnad…
  4. Min onkolog (J-H S) – för all den smärta och besvikelse som han givit mig..

 

Det gör ont.. det svider.. det smärtar… även om jag nu har dubbel förtur till operation.. så gör det ändå ont… det svider.. det smärtar..

Jag vet inte hur många tårar som har trillat sedan igår.. Jag vet hur ont det känns i själen.. hur det smärtar i min själ att jag inte får bli hel än på ett tag.. att jag åter igen måste stå i kö.. Fast jag har dubbel förtur.. så känns det ändå.. för i kö står jag.. och det lär jag få göra ett tag.. för inte 17 lär jag bli opererad i morgon…

Dessutom blir det absolut inte den operation jag ville ha.. och den jag faktiskt blivit lovad… utan det blir en operation som min kropp hade klarat.. och hade jag vetat detta innan så hade jag redan varit opererad och inte behövt vänta i 1½ år på något som jag i slutänden inte fick… för att vissa personer inte kan lyfta en telefonlur och ringa ett visst nummer för att på detta sättet kontrollera att det är ok.. nä.. det är för mycket jobb.. istället säger man okej till patienten så den får kliva upp kl. 05.15 och ta taxin 06.25 till stan för att sedan ta en buss i 3 timmar lite drygt för att upptäcka att det inte blir den operation som patienten väntat på i 1½ år… för att patienten har fått fyra små metastaser i skelettet.. så det är bara för patienten att försöka ta sig tillbaka samma väg.. samma buss.. och samma taxiresa.. fast omvänt.. För han behöver inte bry sig.. utan det är inte han som råkar illa ut.. det är inte han som blir besviken.. det är inte han som har problem med kroppen och därmed svårt att ta sig upp på bussen.. det är inte hans tid.. det är min.. det är en hel dag i mitt liv som gått till spillo… det är jag som blev besviken.. och väldigt lurad.. för att han den där som sa ”en elak liten jävel” om min knöl i bröstet… och när jag frågade igen så sa han ”elak som fan”.. det var personen som skickar mig till Sahlgrenska.. en liten enkel resa20 mil.. för det är inte hans kropp.. det är inte han som drabbas…

Det är jag.. det är patienten.. det är bara ”den där cancersjuka kvinnan”.. ja, nästa gång kan vi försöka skicka henne till Uppsala och se om hon går på det en gång till.. Tjohoo.. vad det är roligt att skicka små sargade kvinnliga patienter än hit och än dit.. och så kan jag sitta här och gotta mig åt att de far land och rike kring och förlorar värdefull tid för dem.. för de lär inte få de det vill ha ändå.. tjohoo va kul jag har..

Jag får alltså inte min diep Lambå.. Utan nu blir det silicon och med expanderprotes.. fast jag är strålad så gör de så här.. och det blir på KSS.. så jag behöver inte åka till Sahlgrenska.. Fast jag ska be att få storleken större på tuttarna.. för de får det faktiskt ge mig som kompensation på detta helvete jag har haft sista dygnet..

Finns det någon som kan hjälpa mig att anmäla läkare!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

40 svar

  1. Shit! Vilken jävla läkare. ”Elak liten jävel” beskriver ju honom själv, tycker jag det låter som. Läkare kan kanske inte ha koll på precis allt – men det är banne mig deras jobb att faktiskt försöka, och kolla upp sånt om de inte vet säkert. Fy fan, rent ut sagt.

    Jag vet att du mår skit nu, och att du inte orkar så mycket, men jag tycker att det definitivt är en sån sak som borde anmälas. Man sätter inte en patient som dels är sjuk och svag och har ont, och dels är infektionskänslig, på en buss i tre timmar för att bli opererad utan att vara säker på att operationen blir av. Det gör man inte.

    http://www.hsan.se/swe/fel.asp

    *kramar länge*

    Trollhare.. du har så rätt så rätt.. resan var jobbig.. inte dit.. men hem.. vet inte hur många gånger som jag brast ut i gråt på hemresan…
    Den där busschauffören fick sig också en skopa av mitt humör.. för han skulle vara rolig… för när jag skulle kliva på sa han lite kul att: – Du skulle ju inte med hem.. det räckte för att jag skulle gå i taket igen.. och jag sa till honom att det där var inte direkt skoj.. och sköterskan som var med sa till honom att det där var väl onödigt… Vissa personer kan inte känna av när det är läge att skoja eller inte.. och det här var just ett sånt läge…

    Kramar Pysis..

  2. Åh Pysan, vilken jäkla skit.

    Blir helt bestört när jag läsar vad du skriver. Jag blev så glad när jag hörde att du trots metastaser skulle få en lambå. Förvånad och jätteglad. Nu blir jag grymt besviken och är jättearg på hur du blev behandlad.

    Och ”arg” är inte bara dåligt. Det får en att vilja kämpa, att ge igen. Det måste vi fortsätta med, Pysan. Fortsätta kämpa mot biverkningar och felbehandlingar. Kämpa för bästa vården och att tillslut komma ut friska på andra sidan..

    STOR kram till dig och din fina blogg från Anna

    Tack för fina ord om min blogg… Och vi måste kämpa till sista blodsdroppen.. för det första med att bli friska.. och för det andra för att få den Vård som vi har rätt till.. för vi har rätt att få den behandling som vi har rätt till.. och vet han inte.. så är det han som ska ta reda på om det är okej… inte jag… och jag frågade faktiskt två gånger.. och han sa att det var helt ok… Det gäller bara att komma upp ur hålet först.. det som jag ramlade ner i på Sahlgrenska.. men det gör jag nog tids nog…

    Kram Pys

  3. Jag blir som andra här helt bestört..det är ju inte klokt.
    Förstår verkligen att du är arg och besviken…skulle jag också vara.

    Vad är det du behöver för hjälp med anmälan mot läkaren?

    Varma goa kramar kommer här

    En blankett hade varit bra.. jag har ingen skrivare… och det är väl minsta problemet.. problemet är att jag återigen måste VÄNTA.. för nu måste jag vänta på ny operation.. fast jag ha dubbel förtur.. så blir det ändå väntan… och jag är så trött på att få VÄNTA…. jag hatar det…

    Kram Pys

  4. Vilken jävel! Fy faaan alltså!
    Det är till HSAN du anmäler honom, här är blanketten: http://www.hsan.se/blanketter/HSAN-anmalningsblankett.pdf

    Stå på dig

    Mod och STYRKA!!!
    kram

    Anmälan till HSAN vet jag att jag ska göra.. så han får en mycket trevlig jul.. vilken fin julklapp han får.. men det kan han ha… Jag känner faktiskt för att göra detta.. det är mitt välbefinnande som har fått sig en törn.. och vill inte att andra ska råka ut för samma sak.. tänk om inte kön hade varit så lång.. då hade jag varit op. och det långt innan jag fått metastaserna… fy för den lede…

    Kram Pys

  5. Fan va jobbigt, snacka om att bli snuvad. Det var verkligen dåligt och nonchalant av läkaren att inte veta bättre än att skicka dig helt i onödan. Idiot!!! Kram

    Ja.. här kliver jag upp.. tar bussen i 3,5 timme (20 mil) och sen får jag åka tillbaka samma väg.. är hemma klockan 17.. en hel dag till spillo.. min värdefulla tid.. för jag vet ju inte hur lång tid jag har kvar.. dessutom har jag väntat så jävla länge på den här operationen när jag skulle få bli HEL..
    Hur mycket kraft tar det att lyfta en telefonlur och ringa ett nummer… i förhållande till att åka 40 mil och vara hemifrån en hel dag.. tillsammans med infekterade människor… se vad Trollhare skrev..

    Idiot är väl det finaste man kan kalla honom… fubbick är väl det jag hade sagt… eller ”nedrans ålarense..”

    Kram Pys..

  6. Fy Katten jag vet hur du längtat och väntat. Kan bara som vanligt ge en styrkekram och många varma tankar

    Väntan är synonymt med cancer… det har man lärt sig den hårda vägen…
    Kram Pysis

  7. Nee … vet inte vad jag ska skriva men att jag blir
    väldigt, väldigt arg.
    Trodde inte sånt förekom i Sverige.

    Många tankar från mig

    Alltid lär vi oss något nytt….
    Kram Pysan

  8. Vad tråkigt, Pysan!
    Ta nya krafter, det vet jag att du har! Kramar Anna

    Det är svårt att mobilisera sina krafter just nu… men det kommer nog.. för jag har tappat sugen..
    Kram Pys

  9. Bedrövligt, hemskt och sorgligt! Men ge inte upp………
    Kramar Maria

    Ge upp finns inte i min vokabulär.. för det är det samma som att ge upp… och det finns inte heller i mina tankar… däremot så tar det lite tid att mobilisera om mina styrkor…

    Kram Pys

  10. Ja du pysan man blir heligt förbannad när man hör hur de behandlar sjuka. Anmäl den jäkeln.
    Carola hade också en händelse med sin onkolog, vi hade varit på lungröntgen hon och jag och fick då med kuvertet upp till avdeln där hon skulle ha behandling, men saken är den att vi tog helt enkelt och öppnade kuvertet och läste vad där stod. Vi upptäckte att Läkaren hade undanhållit oss att även hennes andra lunga var angripen så vi ställde henne mot väggen och sedan bytte Carola läkare.
    Jag kan förstå din ilska och besvikelse för hur du blivit behandlad av läkaren, fan dom, de skall finnas där för de sjukas skulle, inte för sin egen. Alla skall behandlas med värdighet och ärlighet inte skickas hit och dit hur som helst. Man eller kvinna är ingen skillnad. Hoppas det ordnar sig för dig.
    En varm norrlands kram Här är fortf. några varmgr.ute.
    Birgitta, Carolas mamma

    Man blir så förbannad på läkare som inte säger som det är direkt.. för sån är min onkolog och har varit det från början.. som när jag ville veta aggressiviteten på min knöl och han svarade att det var en ”elak liten jävel” och när jag återigen ville veta graden av elakhet så sa han ”en elak fan”… det är då inte så konstigt att han inget vet.. då han inte vet vilken aggressivitet som knölen har…
    Eller den gången jag blev hemskickad från akuten.. när jag hade andningsproblem.. då läkaren sa att han remitterat mig till röntgen (inte snack om akutröntgen här inte) och när den väl kom så hade jag en varhärd på två cm i diameter i vänster lunga och vätska och lunginflammation i höger lunga..,. sen får man veta lång tid efter att vätska i lungan kan tyda på metastaser… snacka om att bli rädd då.. men som tur är så är det inte något.. men det kunde ha varit… det känns lite som att ”läkare utan gränser” har fått lite annan betydelse från och med att detta med att det inte blev någon operation har hänt..

    Kram Pysishjärtat

  11. Som alla andra här blir jag också helt bestört. Saknar ord! Om du orkar, anmäl!!! Så här får det bara inte gå till! Förstår att du är ledsen.
    Massor av kramar
    Barbro

    Ledsen, arg, förbannad, bedragen, snuvad, lurad och jag vet inte allt… Anmälan är väldigt aktuell känns det som.. för att han ska få lov att förklara sig… och jag håller på att försöka kolla upp en sak.. som jag har läst någonstans.. vet inte så mycket än.. och därför säger jag inget.. än…
    Kram Pysis

  12. Vad trist, förstår att du är besviken och det med all rätt.

    Styrkekram till dig från Åsa.

    Trist är väl det minsta jag är.. se det jag skrev till BarbroAx…

    Kram Pys

  13. Hej pys.
    Blev så förvånad när jag tittade in här och det var ett inlägg från dig, du skulle inte vara hemma nu.Förstår din besvikelse, du som var så förväntansfull .Och så har du gjort denna långa resa i onödan fy f.n.Det finns inte ord vad jag tycker, men det gör mig så ont när jag tänker på din besvikelse.
    Kramar om dig Lillemor

    Hej Lillemor..
    Jag har väntat 1½ år på något som inte blev av.. dessutom är det så att inte onkologen har bättre för sig än att säga att jag ska åka.. och det var fan i mig inte kul alls.. men jag har en del krokar utlagda.. jag ska kolla upp det… besviken är bara ett av de saker jag är.. och tänk om jag fått op när det var tid.. men jag har varit två rundor till Göteborg bara för detta.. först konsultation hos plastiken och sen koagulationsutredning.. allt bara för att få den här operationen.. och vad har inte det kostat i tid och pengar… för koagulationsutredningen gjordes när jag hade börjat jobba.. så jag fick ta ledigt den dagen och nästa…

    Kram Pys

  14. Jag är med och tycker som andra. Saknar ord, fruktansvärd behandling av onkologläkaren. Så gör man bara inte. Han som läkare borde veta. Jag som andra var också glad att du får din önskade operation trots metastaser. Din förväntan var stor och han släckte den. Och du åkte sååå långt för att få veta detta.
    Bra att du fick webbadress till anmälningsblankett.
    Kramar från Liba

    Det känns så bra i hjärteroten att jag har en massa som står bakom mig och tycker att jag ska anmäla ”fanskapet”… Det är inte medmänskligt att göra så här.. han har inga som helst patientkontakt när han gör så här.. och han är inte lämplig att jobba som läkare.. sätt honom i ett lab där han kan sitta och titta på sina älskade cancerceller i ett mikroskåp.. för det passar han bättre till.. för då har han inte med levande varelser som kan bli ledsna att göra med.. för även om cancerceller lever så har de inte de känslor och tankar som en patient har… för hade det hört hade man kunnat be dem dra dit pepparn växer…

    Kram Pys

  15. När det går till så här, är det inte konstigt att det är långa köer och väntetider! Vad kostar inte alla onödiga besök? Detta hade du kunnat besparas.Eller vågade ej din onkolog säga dig sanningen? Enklare skicka iväg dig.
    Min väninna har bara ett bröst. Hon tänker ej fixa till ett till, men är ju äldre än dig. Kanske därför vi ser annorlunda på det.Min andra vänninna har stora bröst som kojuver. För tungt ha BH. De hänger nere vid midjan,som är obefintlig.För mig själv är det nästan nåt liknande.Är så trött på dessa tyngder. Bara lite motvikt hur det kan va.

    Jag vet faktiskt inte om de fick in någon annan på den tid som jag hade fått… för de satt och ringde runt.. men ska sanningen fram så skiter jag faktiskt i det.. då var det 8 timmar för tre kirurger som samhället får betala utan att de gör sig förtjänta av några pengar överhuvudtaget… men skattebetalarna får betala… tjohoo.. för att en klåpare till läkare talar om för patienten att det är helt okej att åka… Grrrr

    Kram Pys

  16. Jag känner din frustration, ilska, besvikelse, sorg och trötthet ända hit!!! Vissa människor ska INTE bli läkare. Den man du träffade idag är en av dem… Det är respektlöst att behandla andra människor på det sättet.
    Kramar om dig med en tröste-kram i natten…
    /Tizz

    Han är en läkare som hittade sin legitimation i grötpaketet.. för jag tror att han äter havregrynsgröt varje morgon.. och det är han så trött på.. men han fortsätter glatt med det.. för han har inte fantasin till att hitta något annat att käka till frukost…
    Det var inte han på Sahlgrenska som gjorde fel.. utan onkologen den 13 oktober… och det är inte första gången som det blir fel när han är inblandad..
    Han får gärna sitta och glo på cancerceller i mikroskåp.. men patienter ska han inte träffa…
    Kram Pysan

  17. Vet inte vad jag ska säga. Men jag skulle gladeligen strypa dumf-n om denne skickat iväg mig på en dylik resa i onödan. En anmälan är mindre riskfylld.

    Ja.. en anmälan och så att jag inte vill ha honom som läkare.. dessutom är det ju inte han som privatperson utan det han har gjort i sin yrkesroll…
    Jag har en sak i bakhuvudet.. och jag ska se om jag kan hitta det igen.. för då tar det hus i helvete…

    Kram Pys

  18. Men fy..! Och du som har väntat och glatt dig sa.. 😦

    Förstar de inte vad det gör för en människa att först fa upp förhoppningarna och sen bli brutalt frantagen dem igen..?

    Tänker pa dig och skickar en stor kram!

    Nä.. medmänsklighet är ett ord som inte finns i onkologiutbildningen.. och att känna empati är väl inte det som de ska göra.. för det finns det kuratorer som kan… Han är den där typen av läkare som är med i alla filmer och pjäser och tv serier.. som när man generaliserar som grövst… och vem är det som kommer i kläm.. jo den som absolut inte ska göra det – Patienten..

    De kan och kommer aldrig att förstå vad de gör mot en annan människa.. för de har aldrig varit i den där patientrollen.. trist men sant…
    Kram Pysan

  19. Hej Pys.
    Tänker på dig i dag med.
    STOR KRAM!!

    Hej Lillemor..
    Tack!! Du ska veta att det värmer…
    Kramen på dusan
    Pysan

  20. Så gör man inte… inte ens om man är doktor och närmast Gud Fader i makt… så ledsen för din skull, du hade inte behövt detta…
    Anmäl!
    Prata med media!

    Vet inte om jag har lust att gå ut i media…
    Men tanken har slagit mig både en och två gånger..
    Kram Pys

  21. Så ledsen och arg jag blir när jag läser detta! Är han onk på riktigt? fy f-n vilken läkare!
    många styrkekramar från mig

    //Effie

    Ja.. han är onkolog på riktigt.. kan du tänka dig!!!
    Och jag blir glad åt alla styrkekramar jag får.. jag känner att jag inte står ensam i allt detta… och att ni är med mig…och detta gör att jag blir starkare..
    Kram Pys

  22. Men så här får det bara inte gå till!

    Men det är just det som har hänt…
    Kram Pys

  23. Nämen va f*n!!!! *arg som ett bi* blir både ledsen och förbannad när ja läser va du skrivet….:´(
    Många kramar H

    Ja.. här tänkte jag ta byn med storm.. och se hur det gick.. fan.. torsdag som jag skulle visa upp mig har både kommit och gått… utan att jag var där…
    Fast väntan är jag ju så van vid… *blääää*

    Vad säger maken om det?
    Kram Pysan

  24. Fan Pysan, förstår precis hur du känner det!!!
    Var fanns deras empati??? Man orkar inte slösa på sin tid hoppas andå att adrenalinet ger dig kraft att ta tag i och anmäla dem.
    (Och glöm inte att stora tuttar är ute numera….)
    KRAMAR
    Yvonne

    Läkare har ingen empati… när man läser till Sjuksköterska läser man 60p i omvårdnad.. och det är halva utbildningen.. när de läser på läkarlinjen har inte ett enda poäng omvårdnad.. lägg in en 5 veckorskurs med 2 veckors praktik på ett äldreboende så de får torka kiss och bajs… Sen kanske de får en lite större förståelse för den mänskliga individen… Det finns de läkare som i fall patienten har kräk går ut och letar upp en undersköterska för att hon ska städa… för det gör inte läkaren.. det är sant..

    När det gäller tuttstorlek så vill jag i alla fall ha en byst som syns.. även när jag har tröjor på mig.. och går utan bh.. för det gör det inte nu.. syns alltså..
    Kram Pys

  25. Fan Vera! Blev så ledsen att läsa om hur behandlats!

    Patientombudsmannen hjälper dig med hur du skall gå till väga!

    Kraaamar
    Annica

    Jag ska sätta mig nu i veckan nu när jag har fått lite distans till alltihop… och fått låta mina funderingar på om jag ska anmäla eller inte.. eller om jag bara ska ta ett samtal med onkologen…
    Det enda jag vet och har bestämt mig för är att jag inte vill ha honom kvar som läkare… eftersom mitt förtroende för honom inte längre existerar.. för han har bränt sina broar…

    Kram Pysan

  26. Fy så du blev behandlad! Och så tråkigt efter så lång väntan.
    Tröst- och styrkekramar till dig!

    Ja.. det är liksom platt fall…
    Kram Pys

  27. Du är så otroligt fantastiskt stark. Blir så ledsen att läsa det här.

    KRAMAR

    Jag reser mig så sakta från det här också… det är inte första gången som sjukhuset har dragit undan mattan för mig..

    Kram Pys

  28. Åh nej Pysan! Det var ju inte så här det skulle bli!
    Jag hoppas att du orkar ringa läkaren och ställa honom mot väggen. Han är skyldig dig en förklaring, och en jäklig bra sådan dessutom efter ett sådant agerande. Så gör man bara inte!! Skäms.

    Nej.. det var så att jag skulle komma hem med två tuttar och världens klyfta.. *fnitter*
    En förklaring.. Och den ska vara förbannat bra.. och han ska inte tro att jag köper vad som helst… och en anmälan är väldigt nära… och det hoppas jag att han kommer att förstå… även om jag kommer att skrika och gapa… för det är inte han som person.. utan den vita rocken..

    Kram Pys

  29. ledsamt att höra om läkare som är lata och saknar empati Han borde byta arbetsplats…

    Han hade tur och fick det cornflakespaketet med legitimationen i..
    Och han får inte längre ha mig som patienten.. det har jag rätt till.. för jag ska inte bli mer lidande för att han är lat och inte gör sina arbetsuppgifter…

    Kram Pysan

  30. Hej Pysan, Jag ar svensk boende i USA. Jag foljer din blogg och blir upprord hur ni har det hemma i Sverige. Jag fick brost cancer i May 2009, var oppererad med nya brost (cilicon) efter en vecka.
    Kampa pa och tack for all insperation.

    Ingrid

    Hej Ingrid och välkommen

    Vad glad jag blev nu.. att jag har läsare ända från USA..
    När flyttade du dit?
    Vad gör du där?
    Vart i USA bor du.. för det är ju så stort?

    Glad att jag kan inspirera andra…
    Vi har en ny regering som har fått för sig att det inte finns några sjuka överhuvudtaget… och alla ska ut på arbetsmarknaden.. vilket är horribelt…

    Kram Pysan

  31. På ´n bá! Och du – varför inte kontakta Aftonbladet eller Expressen, dessa förhatliga tidningar som ju ändå har makten att fläska på så att det blir alltför obekvämt för den uthängde….

    Läser, förundras och imponeras av din styrka att hitta det lilla. Hang in there girl!!!

    Men krama också kudden och maken hårt, det är tillåtet att vara ynklig.

    Grrrrrr – skitdoktorshelvete. Jag ska sätta en liten nål i min vodoo-docka åt dig.

    Alla goda tankar och mycket affirmation till dig idag!
    Eva

    Media får försöka hitta min blogg själva.. och därifrån ta kontakt om de nu vill skriva om mig… för jag är sån att jag inte vill gå ut i tidningen om inte de vill göra ett reportage.. då är det en sak… för då kan jag tänka mig att ställa upp… men jag tar inte upp det till media själv… för lite stolthet har jag kvar.. 🙂

    Det är det lilla som får en att vila leva.. de där små detaljerna.. och inget är direkt farligt…
    ynklig har jag varit nu.. och det är tid att kavla upp ärmarna och ta tag i saker och ting..

    Woodoo-dockan låter himla bra… ska jag försöka att få en bit av honom.. en nagel eller ett hårstrå eller så.. jag bara undrar…

    Kram Pysan

  32. Pys….
    Att det ska behöva bli så här…
    Så inneligt ledsen för din skull…

    Många många kramar

    Ja.. kärlek var så långt borta.. och det var ju kram av honom som gjorde det än värre.. för jag var så långt ifrån de där jag älskar… som vars famn jag bara hade lust att smyga in och bara stanna.. och slippa se omvärlden…

    Kram Pysan

  33. Tittar bara in för att säga att jag tänker på dig
    kram vännen

    Glad för detta vet du..
    Kram Pys

  34. Samma här,,, kikar in… tänker på dig.
    Kramar om

    Glad för detta också….

    Kram Pysis

  35. Såå trist och så onödigt!
    Vart tar etiken vägen i sjukhuskorridorerna! Så onödigt framförallt mot dej, men även mot samhället i stort. Skattepengarna ska användas till att göra folk friska, inte till tröttande resor helt i onödan. Styrkekramar till kämpen så att du i första hand blir frisk och i andra hand orkar ta tag i anmälan mot knepiga läkarn.

    Ska det vara etik i sjukvården?? Nä.. skojade bara.. självklart ska det vara etik inom sjukvården och bara att lyfta en telefonlur och ringa och fråga om de är osäkra.. det är inte patientens ansvara.. och när han säger att det är ok att bli opererad så tror jag ju honom… Jag blir lite trött på att ta mig än hit och än dit…
    Dessutom är det inte första gången jag får åka till Sahlgrenska inför den här behandlingen… för jag fick ju göra det där koagulationstestet.. och inget ont som inte har något gott med sig…

    Kram Pysan

  36. Verkligen skit…
    MEN tror inte läkaren gjorde detta för att vara jävlig. Tror effektivitet och tidsbrist är boven i detta. Generell underbemanning skulle man nog kunna kalla detta.

    Jag har inte sagt att han gjorde det för att skratta bakom ryggen på mig… och att effektivitet eller tidsbrist är ingen ursäkt.. för det får inte gå till så… det är brist på medmänsklighet för patienten.. det tar inte mycket tid att lyfta en telefonlur och höra hur det ligger till.. eller be sin sekreterare skriva ett brev och fråga.. och få svar innan det har gått 14 dagar…
    Underbemanning när de bara har en onkolog och vägrar anställa en till är tecken på att vi måste spara på bekostnad av våra patienter.. och att vi högre upp i hierarkin inom vården är de som kan sitta och bestämma över så många patienter att det är skrämmande.. ändå säger de att vi ska ha världens bästa vård… pyttsan.. den dagen lär inte ske så länge jag lever.. och jag ska ju hoppa fallskärm när jag fyller 90..

    Kram Pysan

  37. Men, snälla du! Din läkare är ingen Hitler. Han är rädd och rådvill som de flesta är i denna situation. Min bror dog förra hösten i hjärtinfarkt. Det väckte min egen dödsångest (hade själv en infarkt för ett par år sedan). Jag var ett väldigt dåligt stöd för de närmaste. Jag var bara ynklig. Fick jättehögt blodtryck, vilket inte var bra för mitt hjärta, eller för någon annan. Vad skulle de stackars läkarna göra åt detta? Öka på blodtrycksmedicinen. Jag vet inte, förr eller senare dör jag ju av detta, det ligger i släkten.

    Var har du fått för dig att jag tycker att min onkolog är som Hitler?

    Min onkolog är inte rädd.. det är det minsta den mannen är… och vad min bröstcancer har med din rädsla för att dör av hjärtinfarkt förstår jag inte heller…
    För jag pratar om en operation som jag har blivit lovad för 1½ år sedan.. och när det väl är dags så får jag den INTE..
    Tänk dig själv.. om de lovar dig en hjärtoperation så att du aldrig kommer att få en hjärtinfarkt under resten av ditt liv.. du väntar i 1½ år.. men ett halvår innan operationen får du en liten infarkt och du träffar din hjärtdoktor.. som talar om när du frågar om operationen att åk du.. denna operation ska ske 20 mil ifrån dig.. för det finns bara en läkare i hela landet som kan utföra den.. väl där när det bara är proverna och träffa narkosen så kommer kirurgen in och talar om att du inte kommer att få den här operationen som du väntat på i 1½ år… och som skulle göra dig HEL.. inte kommer att bli av.. du får aldrig göra den.. du får dessutom ta ditt pick och pack och åka hem… hej då liksom… hur hade det känts…

    Kram Pysan…

  38. FY så hemskt!!!
    Skickar STÖD och massa kramar!!!

    Knytet

    Bara att torka tårarna och kavla upp ärmarna..
    Kram Pys

  39. Tyvärr så verkar sjukvården idag inte fungera. Jag har själv precis startat en blogg om just detta. Jag blir så ledsen när jag går omkring om inte får den vård eller respekt jag förtjänar.
    Du har liksom jag och många andra har visst fått se hur dagens vård kan se ut 😦

Lämna en kommentar