Tankar och känslor

Idag har varit en tung dag…

Har kommit fram till att den där knölen har varit värre än vi trodde att den var.. och den har satt sig på psyket på oss..

  • Den har förstört mer än vi har förstått…
  • Den sitter där som en kil mellan mig och livet…
  • Den har gjort att lite av det spontana livet inte längre existerar..
  • Den har gjort att livet har blivit mer grått och trist..

Men det ska bli en ändring på detta fr.o.m nu…

För nu ska det börja levas här…

Jag har redan börjat lite grann.. och jag har några mål..

  1. flytta eller iaf leta nytt boende.. för det sitter en massa cancer i väggarna här.. vill inte bo kvar…
  2. göra roliga saker (här ingår nu en natt i Göteborg och en konsert som nog ska göra oss på bättre humör)
  3. planera resan till Spanien med svärföräldrarna..
  4. mer spontana saker…

Detta är som det ser ut just nu…

Fast jag har måndagen då jag ska göra skelettscinten och så den 19 då Dr. S ringer och talar om hur scinten ser ut…

Men redan innan detta så sak livet sättas i fokus.. och inte knöljäveln..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Nyhetsflödet en vanlig torsdag

Jag sparar mycket pengar per år ser jag..

Ställ bilen och använd cykel, buss eller promenadskorna i stället: 6 000 kronor.

Detta är på fyra månader.. det betyder 24 000 på ett år som jag sparar bara på att INTE ha en bil…

Helt otroligt…

En fråga till dyker upp här.. Om vi nu har så många.. kan de då inte göra så att jorden snurrar runt lite fortare.. för det blir som extra propellrar??

Annars är det ju helt otroligt bra att detta görs..

Vinterkräksjukan.. denna återkommande farsot som jag aldrig har råkat ut för.. i år är den tydligen elakare än vanligt.. och på ett sätt är det inte så konstigt.. för virus muterar också.. De ändrar sig lite grann år från år… Se på influensan… och vinterkräken är också ett virus… Att sedan människor dör i vinterkräken varje år är ju tyvärr en sanning… eller inte i själva kräken utan i sviterna efteråt… gamla är sköra.. de fixar inte kräken och inte lunginflammation..

Dagens mystik.. som tydligen har varit mystik i flera år..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,