Jisses…

Linda Skugge och Ebba von Sydow är i luven på varandra..

Läs Skugge och von Sydow

Och här sitter jag och undrar hur två av Sveriges duktigaste skribenter och med många järn i elden orkar bråka om något så trivialt som om man är mamma eller inte… om livet på Stureplan eller inte.. eller hur många glas champagne man har smält i sig när man fyller år…

På ett sätt så är det skönt med ett eller annat bloggbråk.. Det livar upp bloggvärlden.. för är det inte Linda och Ebba så är det Monica och Liza

Och jag sitter här och funderar över att de bråkar om sådana småsaker.. när livet rusar förbi utanför och de stannar inte upp och tänker till…

De där lilla… varför lägga en massa energi på att skriva det ena blogginlägget efter det andra om hur man tycker att någon annan ska leva…

Vill Ebba leva med champagne och gåslever på stureplan.. och vill Linda bo med alla sina barn så gör det… för en dag sitter ni där båda två.. och tänker på allt ni har tagit för givet…

Njut av att ni lever flickor… njut av att ni är friska flickor…

För en dag kanske ni inte är det.. och hur kul är det då att lägga ner en massa energi på att bråka…

Tonårsmorsa skriver också om bloggbråket och hon har många fler länkar också.. för hon är så duktig på att länka vilket inte jag är….

Dessutom vågade Linda göra så här..

Och jag vågade det här…
Mitt är

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,