Ett kuvert i brevlådan

Som gjorde att knäna började skallra.. och Jag var tvungen att ringa och skjuta fram den där tiden..

För jag kunde inte åka till Isotopavdelningen KSS..för den där skelettröntgen.. Den där tredje i ordningen…

Och jag vet inte om jag har lust att röntga mina ben fredagen den 13…

Så jag ringde och bytte till på måndagen den 16 februari istället… så nu blir det 3 timmar att göra Skövde på…

För det är så att först får jag en spruta med ett radioaktivtämne.. Nä, jag blir inte självlysande.. jag lovar..
Så får jag vänta i tre timmar och sen får jag lägga mig i kistan… fastbunden och skräckslagen.. ända tills jag ser att det där krysset som är två cm ovanför näsan faktiskt flyttar på sig.. och då.. då kan jag börja andas igen…

Sen hem.. och så strutsar jag… jag kommer att strutsa fram tills dess att doktorn ringer för att tala om vad de ser.. om de ser något… och om…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Cancer kan man inte spara på

Det ska sparas på Radiumhemmet också..

Bröstcancerföreningen Amazona ställer en fråga till politikerna:

– Vilka cancerpatienter ska vi spara på?

Det man undrar är om de som bestämmer att det ska sparas känner och vet om någon som har eller har haft cancer? För det verkar inte så…
Detta gäller allt sparande inom sjukvården… men ta bort de där pappersvändarna…
För de är så många och behövs alla dessa?
Alla konsulter som ska se till så att sjukvården blir effektivare?
Nää… börja att ta bort ett antal chefstjänster.. så ska man nog se att det blir mer ruljans på verksamheten..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Stora bloggpriset eller

vi som inte får vara med.. vi får skicka utmärkelser till varandra ändå.. och vara glada…

Jag fick en av Soulsister idag.. och det var ju så kul att få den här…

fabuloisblogg

Reglerna kring denna utmärkelse är att lista fem saker jag inte kan vara utan:

  1. Min dator
  2. Min kalender
  3. Mina läsglasögon
  4. Min plånbok
  5. Block och penna

Så nu ska jag bara skicka den vidare..

Tizzel
A-K
SnoppogaMalin
HelenaQ
Anna Troberg

Så nu önskar jag er en bra måndag..

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Diplomati

På ett sätt är jag glad att det inte blir så många konflikter mellan turister och lokalbefolkningen..

För våra diplomater hade inte rett ut det…

Jag har alltid fått lära mig, om jag ska någonstans, att man ska ta seden dit man kommer…

Detta gäller väl även diplomater eller de är någon första gradens medborgare?

Det är varmt i förenade Arabemiraten… det serveras inte mycket kött på Sri Lanka (finns många hinduer och dessa anser att kon är helig).. fisk och skaldjur är vanligast.. så då kan vi ju byta ut våra ambassadanställda… den där i Kinshasa kan ju flytta till Sri Lanka.. och få sin fisk..

Kan inte fatta vad de gnäller för.. de har fått världens chans att lära känna ett nytt land.. och så gnäller de…

Den här kvinnan som är toppdiplomat säger så här om Egypten:

här machosamhällen tycker man inte om att kvinnor säger ifrån.

Undrar om Egyptierna vet att hon säger på detta sättet?

Jag trodde inte att en Diplomat eller ambassadanställd fick säga något elakt om landet den befann sig i.. för att det inte skulle bli några konflikter…

Läs även andra bloggares åsikter om , ,