Cytohjärna eller Gravhjärna

Är man gravid och får smått så ska man få gröt i huvudet..

Men nu är det forskat om detta och det stämmer tydligen inte längre… för det har med trötthet att göra…

Ska bli intressant att se den dagen det börjar forskas på oss som har cytohjärna och den gröten som far omkring i våra hjärnvindlingar..

Men vi är ju bara personer som har överlevt cancer.. och vi behöver man ju inte forska på.. det är mer intressant när man har cancern i kroppen…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Röka på eller rökas

i DN står det om att rök från vedeldning kan ge cancer.. samtidigt som det står i Snällposten att marijuanarökning kan ge män prostatacancer..

Så det kvittar vilken ”rök” man sysslar med…

För cancer får man ändå..

Läs även andra bloggares åsikter om ,

En bild räcker

för att illamåendet ska stå mig upp i halsen…

En bild av en akutmottagning som finns på Aftonbladet och som handlar om ett mord…

Ett mord som i sig är fasansfullt…

Men det är bilden.. bilden av en akutmottagning som får min kropp att reagera… Med illamående… för jag vet hur illa jag har mått när jag har hamnat här…

Min kropp minns.. min kropp visar, med all önskvärd tydlighet, hur illa den gillar det där stället…

Känner doften av cyto i näsan, vilket var längesen jag gjorde sist.. men en bild…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,