Cancer, trötthet och troll…

Läser för det första om att vaccinet mot livmoderhalscancer kommer att erbjudas från 2010.. varför vänta så länge.. går det då går det redan idag.. eller?? Och varför bara till töser i femman och sexan.. det finns många töser som får bekosta detta själva.. i dagsläget.. Gör att det ska erbjudas nu.. för sådan byråkrati kan vi inte ha.. det är människoliv och kamp vi pratar om…

Dessutom är det jätteviktigt att tjejer som har blivit vaccinerade ändå går iväg och gör sina cellprovtagningar.. för det är inte all cancer som man kan skydda sig emot med vaccinet.. bara de som kommer av virusen..

En man som går ut och säger att han inte vet om han kommer att orka.. är den här..

Rikard säger så här, jag citerar:

– Min dröm väcktes således tidigt och uppenbarligen har jag lyckats bra! Varför peta mig och sätta mig på natten då? Med enorma konsekvenser för mig, dels sociala, men även hälsomässiga – hur ska jag som fyller 48 nästa gång orka med nätterna? Mina 10-åriga tvillingpojkar?

Jag jobbar mycket natt.. jag är 44 år och jag är INTE äldst.. det finns de som är mycket äldre än vad jag är..
Det där med barnen då.. men det är ju suveränt att jobba natt.. man kommer hem när det är tid för barnen att gå till skolan.. och så sover man när de är iväg.. man vaknar och så kommer barnen hem.. man är vaken den tiden som barnen faktisk är hemma.. om man hade jobbat kväll hade han inte träffat barnen lika mycket som om han jobbar natt.. dessutom är man långledig.. för man får inte jobba hur många nätter som helst..

Sen det här med troll..

troll

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Lämna en kommentar