Blommor och läkare…

Det står på Aftonbladet om hur man ska göra med sin Amaryllis..

Jag har lyckats.. för vi ska inte vara hemma i jul och därför är jag glad att de blommar nu…

Här kommer bildbevis:

bild-008 bild-005 bild-004

Sedan det där med läkare…

För det första så är detta något mycket glädjande.. tänk vad de kan göra och vad bra att detta fungerar.. men jag vill inte att det nu ska bli så att det ska skapas elitmänniskor.. att så fort man känner att nu börjar jag bli gammal så byter man ut det organet… Utan det ska vara om man på något sätt är sjuk.. för ålderdom är ingen sjukdom.. det är fullt normalt..

Däremot det här är väl inte direkt glädjande för läkarna..
De har tid att prata privat med sina anhöriga.. men de har inte tid med patienten och dennes anhöriga när det gäller frågor om vård etc. SKÄRPNING Läkare!!

Nu har vädret övergått från snö till regn… vill inte…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Jaha..

För det första så kan jag inte förstå vem det är de säger förlåt till…

Är det till Baby P så är det lite försent känner jag.. och är det mamman så bryr hon sig ju inte direkt, eftersom det är hon bland annat som har misshandlat Baby P till döds.. Så förlåtet blir väl till pappan (läs Daddys kommentar härnedan)..

Är det till medborgarna i samhället så är det ytterligare ett bevis på att man inte kan lita på varken socialen eller på myndigheter överhuvudtaget…

Tycker att det är så synd att jurister ska lägga sig i..

Nog om detta tragiska nu…

Hittade detta om selen

Cytostatika på naturlig väg, låter inte fel alls..

Men så retar det mig att det står cellgifter.. cellhämmare är bättre.. för det är så att cellen hämmas i sin utveckling.. och är bättre för hjärnan att höra… cellgifter gör att hjärnan reagerar på ordet gift och då är det giftigt.. och man mår sämre psykiskt när man får det.. än om man skriver cellhämmare..
Fast ska man vara helt riktig så ska man skriva cytostatika.. för det är ju det de heter.. och det är så mycket bättre..

Mår annars bra.. lite ont i höfterna fortfarande.. men det blir inte värre.. har kommit till smärtgränsen.. så nu väntar jag på att det ska gå över…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,