Så kan man också skriva

Läs expressen… om Liam..

Och så kan man undra vem som kämpar mot cancer och på vilket sätt….

Grr

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Rätten till din egen kropp

Läser på Aftonbladet om den cancersjuka mannen och hans flickvän som vill bli föräldrar.

Fast Sahlgrenska säger NEJ..

Sahlgrenska säger att det beror på svaret de fick från Socialstyrelsen, vilket löd:

Av Socialstyrelsens svar framgår att de tar ställning till om den blivande fadern kommer att överleva barnets 18-årsdag.

Nu frågar jag mig själv. Är det så här som vårt samhälle vill att det ska vara så lär det inte bli några barn gjorda mer i det här landet.
För vem har sagt att inte den där friska sunda mannen som just har lämnat sin gravida flickvän och satt sig bakom ratten och ska köra till jobbet, råkar ut för en olycka och förolyckas på vägen… är det rätt då att låta det barnet växa upp utan fader??

Är inte detta samma sak?
Då får socialstyrelsen gå in och förbjuda bilar.. tåg… flygplan.. mopeder… cyklar.. och så får de skaffa fram skyddskläder som vi ska ha på oss när vi går ut så vi inte trillar och slår ihjäl oss.. för vi måste överleva tills våra barn är 18 år.. det verkar nästan vara lag på det..

Genom min sjukdom så är det så att då lär man sig en hel del.. jag måste tala om om jag inte vill att några av mina celler ska finnas kvar på sjukhuset.. Det finns den där biobanken där en hel del organisk material finns ner fryst.. vill jag inte detta så ska jag säga till att jag inte vill detta…

Mannen i artikeln ville frysa ner sina spermier för framtiden.. för genom cytostatikan skulle han blir steril.. nu är framtiden här för honom och han vill nu ha sina spermier för att bli pappa.. men nu får han inte… det är hans spermier.. låt han göra vad han vill med dem.. eller har Sahlgrenska och Socialstyrelsen rätt till våra kroppar???

Låt nu mannen och kvinnan få deras högsta önskan uppfylld.. att få bli föräldrar…

Jag tror också att de har tänkt igenom saken väldigt noggrant innan de har bestämt sig för detta stora steg….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,