Fredagsmys och fruktstund

Efter att ha läst det här.. så kommer Tacon i fortsättningen att göras från grunden hos oss.. Här ska varken Santa Maria eller Old el Paso gynnas.. utan nu är det närodlat och kryddmix som vi själva blandar ihop… för här ska inte vara mer cancer i den här familjen.. och orangutanger och andra djur ska få ha sin regnskog i fred..

Sen undrar jag om det här.. Här skickar vi med barnen frukt till skolan..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Äldre och vården del 3

Så kom den då.. den där om jag efterlyste..

Fast lite längre kunde den ha varit..

För jag vill veta mer…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Äldre och vården del 2

Idag kommer det där som jag har efterlyst i det här blogginlägget..

Men det är ingen jätteartikel så som de andra Negativa har varit.. utan här kommer en lista på vad äldre vården är bäst och sämst..

Jag efterlyser fortfarande en lång fin artikel om hur det är på ett bra fungerande äldreboende..och inte bara en lista.. för den där listan säger inte mig ett dugg.. Bara att det är Sveriges kommuner och landsting som har satt ihop den..

Vilka kriterier används när det gäller bästa vården?

Vilka parametrar använder de när de tar ut bästa och sämsta vården?

Bara det här med fallskador.. Är det en gamling som trillar så ska det skrivas en fallrapport.. detta gör alltid jag.. Fast jag vet.. att inte alla skriver fallrapport.. för vårdtagaren slog sig inte.. och då behövs det inte skrivas någon kan personalen tänka.. så den där listan över fallskador får man ta med en nypa salt.. och jag tror att gamlingarna i Mullsjö trillar lika ofta som gamlingarna i Vännäs.. för det hade varit kul att veta hur många fall som de där tio bästa och tio sämsta har.. och då i förhållande till hur många gamla som har någon typ av vård (hemtjänst/äldreboende)..
Eller är det helt enkelt så att personalen i Vännäs är duktiga på att skriva fallrapport medan de inte vet att de ska detta i Mullsjö?? Bara en hypotes..

Jag vill veta mer… Jag efterlyser fortfarande en lång fin artikel om det där braiga boendet.. det där som är himmelriket på jorden… Jag vill inte ha en lista Aftonbladet.. jag vill ha en lång personlig artikel.. om hur bra det faktiskt kan vara… om personalen som sliter och hur mysigt det faktiskt kan vara…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,