Nu har jag mysit

med familjen ute i solen.. vi åt grillat kött med potatissallad.. det var mycket gott…

Sen orkade vi lite tennis också..

Nu är jag trött.. lyssnar just nu på saga.. Den älskade maken läser ”Pippi Långstrump” för sonen och det är en lika stor fröjd för mig att lyssna..

Så nu ska jag surfa runt lite.. måste se vad som har hänt i världen när vi var ute.. men just nu kretsar mycket kring bara mig.. alla är så goa och ger mig kämpa glöd..

För jag ska kämpa.. jag ska inte ge mig.. och den här knölen skall få.. Det är ju kampen mellan den och mig.. och den kampen skall jag vinna…

Ångest har jag inte än.. jag känner mig frisk.. och så kommer jag att fortsätta att känna..

Ha det gött nu.. vi höres!

Nu har posten varit här

och jag fick kallelse idag.. både till ultraljud av levern och så röntgen av mina lungor. Så den 29 juni skall jag vara där…

Så nu ska jag vara runt på röntgen en timme.. för jag fick tid samma dag fast olika tider bara… Sjukhuset har tänkt till!!!

Blir mycket nu.. och nu börjar väl tankarna på metastaser.. hua.. kan tänka mig hur det kommer att bli.. fast än är det inga såna tankar… Från det att jag har varit på undersökningen tills dess att jag har fått resultatet av mina undersökningar…

Nu ska jag njuta av en kall öl…

Ha det gött i bloggvärmen

Trött, trött och återigen trött

har varti uppe och handlat med den älskade maken. Lämnade också in lite papper till försäkringskassan och handlade lite god mat..

Nu skiter jag i vad saker kostar.. för nu ska jag unna mig god mat och få leva..

Men jag är så trött i kroppen.. huvudet eller rättare sagt hjärnan går på högvarv.. men kroppen orkar inte.. det är tufft.. jag vill så mycket men orkar inte.. Det tar nästan dubbelt upp i tid att gå och handla.. och så värker det i knäna.. jag vill inte ha värk.. jag vill vara den där glada mamman och makan.. men jag försöker hålla humöret på topp..

Fast det är inte kul när man är trött..

Som tur är mår jag inte illa och jag har inga smakförändringar.. kaffet smakar fortfarande kaffe och inte den där metaliska smaken som de sa att jag kunde få…

Nu bråkar kattungarna med varandra.. de låter..

Nu ska jag vila mig.. så jag orkar med dagen

God morgon bloggen

Har sovit gott hela natten..

Tog min medicin och sitter nu med en kopp kaffe och skriver blogg…

Heja Sverige får jag väl säga i efterskott.. eftersom jag inte orkade se matchen i går och låg och läste en bra bok i stället. Somnade långt förre den älskade maken.

Idag måste jag fixa en del. Bostadsbidragseländet måste lämnas in, har inte haft en tanke på det sen knölen upptäcktes.. det är inte bra.. måste få pengar i juni ju..

Det är tufft.. jag har inte bara sjukdomen att tänka på.. utan det är så mycket annat också runt om.. ansökningar hit och blanketter dit och tider som skall hållas där… höll på att glömma sonens BVC tid igår eftersom jag låg och sov och den älskade maken glömde bort det…

Jag vill inte ha cancer.. men nu har jag det.. och nu skall jag försöka lära upp maken med allt runt omkring som måste fixas.. Har gjort iordning två plastfickor.. en för våra reseräkningar och en för min cancer.. alla behandlingar och information etc. Det blev mycket bara på en gång. Illa…

Fast jag ska vara glad att solen skinner…

I morse kom den älskade maken och sa att vi nu måste flytta på katterna. Vår kastrerade hankatt attackerar nämligen makens tår under nätterna och detta gillar han inte.. Han har testat med att smörja in tårna med tandkräm och det gick bra.. förutom att hans tår blev blå.. Så nu är det mer planering som gäller.. För snart är ungarna så stora att de kommer att börja ta sig ut ur lådan..

Maken är mer virrig än vad jag är.. jag försöker ha stenkoll.. men det är inte lätt just nu…

Äldsta dotter fyller 15 år idag.. Grattis ”Plingen”!!!

Ha det bra så hörs vi….