Nervös

Nu är jag nervös inför morgondagen..

Vet inte riktigt vad som väntar mig.. men jag tar det för vad det är.. det kommer att bli tufft men jag skall kämpa..

Jag har idag ingen aning om hur det kommer att bli att få cytostatika.. har fått en informationsbroschyr om den.. men den var rätt så allmän om cytostatika i allmänhet.. och den biten kan jag…

Hur det sen kommer att bli med illamående, håravfall och trötthet vet jag inte.. men jag har ett litet hum om det.. hur jag sen reagerar vet jag idag inte…

Jag har vänner omkring mig.. men de finns inte här.. de sitter inte vid min sängkant, men de finns…Jag hoppas och tror att de skall finnas för mig även när jag mår som sämst.. och att de då ställer upp.. inte att de kommer när jag är frisk.. utan verkligen finns här nu när jag behöver dem…

Nu skall jag gå och lägga mig.. blir en tuff dag imorgon…

Den tuffaste helgen

jag har haft är nu slut..

Det känns skönt att den är över.

Söndagen blev mycket tuffare än jag trodde att den skulle bli. För det var tufft att prata med mina töser om att mamma är sjuk.. och det var tufft att sitta och berätta för den yngsta att hon inte kan komma hit i sommar.. för att mamma inte kommer att orka detta. Hon blev lite ledsen.. men det hade jag räknat med att hon skulle bli..

Nu får vi se hur det blir i morgon..

Jag skall vara på vårdcentralen mellan 8-9 och ta prov.. klockan 09.10 går tåget och klockan 11 skall jag vara på cytostatika avdelningen på sjukhuset.. det kommer nog att bli tufft…

Får se om jag orkar skriva något i morgon.. men jag skall nu försöka skriva lite varje dag här.. om hur det är med behandling och mitt liv..

Jag har nu för första gången tänkt på varför just jag skall drabbas.. vi har varit mycket förskonade från cancer i vår familj.. och så drabbas jag…

Känner lite att nu vill vi ha lugn och ro.. det har varit lite mycket med sjukdomar på sista tiden… och även dödsfall…

Men jag ger inte UPP!!!