Mål och delmål

Som cancersjuk (fast jag känner mig inte sjuk) så måste man ha mål.. att cytostatikan jag får gör mig trött så måste jag ändå ha mål

jag har satt upp en del små delmål.. såna som jag känner att det vill jag göra.. Jag ska på festival i sommar.. det är ett delmål.. att orka gå dit och vistas bland en massa folk.. fast det syns att jag är sjuk.. så ska jag genomföra detta.. så nu letar jag en skarf med en stor döskalle på.. (ja, jag har galghumor) för den hade passat perfekt… en riktig Jolly Roger…

Jag hade också att jag skulle klara midsommar.. genom att vi var bort bjudna.. och vi var faktisk hemma halv tolv igår.. så från klockan halv fem till halv tolv så klarade jag av att sitta och äta, vara trevlig, diskutera och dansa med den älskade maken… dessutom orkade jag gå hem..

Den älskade maken och jag har suttit och funderat på vad vi ska göra när jag är ”frisk” d.v.s. när jag orkar med livet i det stora igen.. och jag har bestämt mig för att jag vill resa bort med honom…

Detta är alltså huvudmålet förutom att bli frisk från min cancer..

Vi vet redan vart vi ska åka..

Så när jag har slutat med cytostatikan, blivit opererad och även slutat med strålning (om jag nu får den) så ska jag och älskade maken åka bort några dagar… Bara han och jag.. inga barn ska med… för jag känner att jag behöver det… för det är så mycket nu…

Ville bara tala om det för er… mina bloggvänner