Kvällstankar

solen har gått ner.. men det är fortfarande varmt ute..

I morgon blir en lång dag.. hela dagen på sjukhuset…

Det kommer att ta musten ur mig.. och jag som har så mycket jag måste göra.. Det blir ju så.. när städtanten har åkt på semester.. vem städar då?? Ordinarie personal.. Nä.. tror inte det.. man löser det med en vikarie.. som inte vet ett skit om hur det ska se ut när det är rent…

Hm.. undrar om de hyr ut folk som kommer och städar åt en.. eftersom jag är sjuk.. och inte orkar..

Den älskade maken ser nämligen inte hur skitigt här e…

Eller så prioriterar han det inte så högt som jag gör..

Nu funderar jag starkt på att krypa ner i sängen.. och jag tror faktisk att jag ska göra det…

Go natt på er

Min värld del 1

Genom att jag har fått cancer så börjar jag nu få rejäla flashbacks från min barndom och mitt liv fram till nu.

Detta ser jag som fullt naturligt. Det som inte är lika kul är väl hur mycket skit, rent utsagt, som kommer fram.

Jag vet bara att jag föddes en dag i april. Om vädret var fint eller inte minns jag inte och inte heller min mor. För hon säger själv att hon fick kämpa för att få ut mig, men så är det ju att föda barn.. det ska kännas.. :o)

Min mor jobbade inom vården och min pappa var bara hemma ibland.. genom att han var sjöman eller rättare sagt är.. för han lever fortfarande fast jag inte kan få in det i min trånga skalle..

Pappa var alltså borta i princip halva min barndom.. eftersom han då var till sjöss.. fast han kom ju hem med de mest roliga presenter ett barn kunde tänka sig.. bandspelare.. klockradio.. ja.. allt..

Jag fick en lillasyster när jag just fyllt 2 år.

Jag har en del obehagliga minnen från det jag var liten.. bland annat minns jag en gång när min far tar tag runt livet på min mor och lyfter upp henne högt upp i luften och börjar pussa på henne.. mamma blir sur och börjar slå på pappa.. och säger samtidigt: – Sluta göra så inför barnen!!

Idag känns detta så främmande för mig.. jag visar ju för mina barn att jag älskar min man och då blir det pussar och kramar och lite sånt. Konstigt att jag faktiskt har kunnat ha ett kärleksliv fast min mor gjorde så här.. För jag vet vad jag tänkte där jag satt i soffan.. jag tänkte att så ska jag aldrig göra mot en karl som har lust att kyssa mig…

Minns också hur mycket pappa skulle vila när han kom hem från fjärran land.. jag minns att han gick och köpte Se.. för det var så bra reportage i den tidningen.. Jag minns också hur det var om inte jag och syrran städade fort nog.. hur han började att säga att han räknade till Tre.. hur han börja på ett och så kom två och så kom 2,1 och 2,2 osv. och vilken rusch det blev på mig och syrran att städa så fort vi bara hann..

Nu har jag varit duktig..

i mina ögon.. jag har möblerat om.. så nu står alla mina pärmar och medicinböcker och omvårdnadsböcker prydligt i min egen bokhylla.. så nu behöver inte den älskade maken se dem när vi sitter i vardagsrummet..

Nu har jag min egen lilla vrå i vårt sovrum.. vilken skön känsla..

Nu är det bara lådorna i källaren kvar.. hehee.. att sortera och ta upp lite böcker som töserna kan ha när de är här…

Har också fixat diskvatten.. skall bli intressant att se om jag orkar med disken.. men jag är så stolt över mig själv som i alla fall har fixat det jag hade tänkt mig idag.. små mål är helt ok…

Gå och lägga mig tidigt ikväll.. då det blir sjukhuset hela dagen i morgon.. men det är en annan historia och en annan resa.. idag har jag gjort den här..

Ha det gött.. så hörs vi

God morgon bloggen

Nu är jag vaken…

Sitter och försöker få i mig en kopp kaffe.. för det är så gott på morgonen.. när man känner att livsandarna återvänder till min sargade kropp..

Känner att det är konstigt i munnen och upptäcker till min fasa att jag har fått en sån där ”förkylningsblåsa” i munnen.. på insidan av underläppen.. och den känns det är inte kul..

Idag skall vi fixa och dona lite.. för idag kommer möblerna.. fast vid mitt skrivbord gör vi iordning när möblerna kommer.. har jag bestämt..

Möblera om skall vi göra.. och så.. för nu är det så hemsk här att jag inte står ut.. min energi får läggas på det här idag.. och den negativa energin jag känner över blåsan får väl gå ut över köksgolvet.. :o)

Bröstet gör ont… det gör ont i min cancertumör.. man undrar om det ska göra det.. och själv tycker jag att den har blivit mindre.. alltså knölen..
Annars är det bara bra med mig..

Jag har skrivit jättemycket på bara två dagar.. om mina flashbacks.. får se om jag orkar publicera dem.. men jag tror nog att jag gör det.. för på ett sätt är det ett sätt att bearbeta allting..

Ha det så bra i sommarvärmen