Usch

Ikväll mår jag illa.. jag har ont i magen och det är inte kul alls..

Har pratat med maken och det känns likadant för honom.

Vill bara gräva ner mig i ett mörkt hål och inte komma upp igen.. jag tror att jag stannar nere i det där hållet länge..

Tycker inte om att åka iväg och kanske få ett negativt besked.. vill vara hemma i lugn och ro.. Det är jobbigt detta.. usch.. svettas som en gris gör jag och det är inte heller kul.. vill ju vara ren och fin.. Ska nog ta mig en dusch.. känner klart för detta…

Har en stor klump i halsen.. den går inte bort hur mycket jag än sväljer..

Usch.. i morgon är det dagen D.. vill inte.. vill.. vill inte.. vill…

Känner mig så himla kluven..

Klockan 10 i morgon skall jag alltså vara på bröstmottagningen.. och jag känner att jag inte vet om jag har lust att åka.. fast jag kommer att åka ändå..

Varför kan de inte ringa och säga vad det är.. Tvi… Varför måste man åka till sjukhuset.. jag är mer säker hemma och det är maken också.. Jag tål sjukhus, det gör inte maken..

Tänk om jag har cancer.. hur kommer jag att reagera då.. hur kommer maken att reagera.. hur skall jag kunna säga detta till mina barn.. blir ju hemskt.. men jag måste ju försöka.. det är inte en rolig tanke..

Tänk om det nu är cancer.. skall jag tappa håret då.. blir det cytostatika.. blir det cellgift.. blir det läskigt.. kommer jag att vara en av de där % som inte överlever.. eller kommer jag att få metastaser.. tänk om jag redan har metastaser.. nej, inte värt att försöka tänka så.. Men det är svårt att inte låta bli..

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer… jag skall försöka skriva lite i morgon när jag kommer hem.. om jag orkar.. Beror ju lite på vilket besked jag får..

Ni får ha det bra!

Idag är ingen rolig dag

för jag mår dåligt.. Tiden närmar sig för dagen D och nu har kattungarna kommit till världen.. så nu är det bara dagen D kvar.

Har huvudvärk och magen är lite i uppror.. det är vardag igen och på något sätt så känns det inte så där jättebra..

Jag vill stanna tiden.. Så jag kan njuta nu av lugnet, men samtidigt så vill jag att tiden ska gå så fort den bara kan så att dagen D kommer..

Måste också prata med dagis om att sonen skall vara längre under dagen D. Det är inte så kul detta.. usch..

Måste man vara så nervös inför detta.. jag vill inte. Jag skakar i kroppen och det är ingen rolig känsla.. på något sätt så har jag kunnat förtränga dessa tankar under helgen och så kom kattungarna och då hade jag annat att tänka på.. kunde faktiskt fokusera på detta.. knölen har jag knappt tänkt på..

Så idag slår allt till.. för nu är väntan över för kissen fick sina ungar.. så nu är det liksom bara knölen kvar..  Tankarna väller över mig.. det är jobbigt..

På något sätt har man sett framemot att få ett besked.. på ett sätt vill man inte få det..

Nej.. jag måste ta lite huvudvärkstabletter.. för nu går det inte mer.. huvudet värker och magen gör ont…Ni vet sån där nervösont som man har om man skall skriva tenta eller börja på något nytt ställe eller man ska göra praktik eller vad som helst… den där nervösontet som man får i magen då.. den är nog inte så himla hälsosam….

ha det gött alla ni som kan