Ett slag och 50% chans att slippa cancer

eller att få cancer..

I alla fall i Kanada.. men samtidigt så sägs en hel del inte i artikeln.

  • Fick alla samma sorts cancer?
  • Vilken ålder fick de vuxna cancer?
  • Hur är det med barn som fått cancer?
  • Hur mycket räknades som misshandel? (räcker det att ha fått en lusing?)

Så nu börjar listan bli lång på vad man inte ska göra för att få cancer.. för nu finns det ingen levande själ som inte varit med om något som inte ger en cancer..

Sluta andas – lev längre

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Ett svar

  1. Hmm, statistik får man ta med en nypa salt ibland!
    Att barnmisshandel orsakar svåra problem, DET är det väl ingen tvekan om….men CANCER??!
    Jag måste säga att jag tvivlar.
    En gång läste jag en undersökning som visade, att vänsterhänta födde större barn….???

    Ha en bra dag Vännen…kram

    Ja.. allt kan bevisas med statistik.. tyvärr.. men det där att viss stress kan orsaka viss cancer är vist bevisat.. att kroppen inte mår bra av stress förstår man.. och långvarig stress kan göra så att kroppen tar stryk.. blir det inte hjärtinfarkt.. så blir det cancer.. etc.
    Fast jag tvivlar lite på den här undersökningen faktiskt.. för snart får man cancer av allt.. och jag undrar mer och mer hur min cancer dök upp.. men jag vet ju… för om man läser forskning så är jag helt utan cancerrisk.. 🙂 och det vet vi ju alla hur det slutade…
    Kram Pys

Lämna en kommentar