Sol, bad, D-vitamin och cancer

Vi blir så glada när solen kommer och värmen.. att vi slänger av oss kläderna och springer omkring halvnakna på stranden..
Vi behöver D-vitamin.. för att klara vintern när det inte är fullt lika mycket D-vitamin.. men det får vi av solljuset… och huden är det organ som suger i sig D-vitaminet.. men vi kan försöka att lära oss att sola med måtta…

De första dagarna av sol och värme.. kan vi faktiskt ha kläder på oss.. vi behöver inte åka till stranden och lägga oss och steka oss i solen.. vi kan försöka att göra huden van vid sol.. innan vi börjar steka oss.. för det ser nästan ut som en stor grill på vissa stränder…

För cancern finns där.. ligger och lurar i solens strålar.. och vi måste vara rädda om varandra.. speciellt om man läser det här.. och att man kanske inte får hjälp den dagen som faktisk man har en ful fläck.. som kan vara cancer…

Maken är rödhårig.. och han aktar sig för att vara för mycket i solen.. och speciellt aktar han sig för att bränna sig.. detta gör att vi absolut inte åker iväg och steker oss i solen.. och det är väl så att så där jättebrun är man kanske inte.. men det gör inget.. bara man får vara frisk…

Nu har jag cancer.. och genom detta så är det så att jag går på cytostatika.. och jag måste också akta mig för solen.. jag kan få pigmentfläckar som aldrig försvinner och det vill jag inte.. en jämn färg tack.. och inga fläckar med pigment… för det är inte heller snyggt.. däremot försöker jag klä mig så jag klarar att vara ute.. lite tunnare kläder.. för solen strålar går igenom kläderna.. om de är tunna.. och ändå skyddar jag mig…

Sen är jag dessutom enbröstad.. och känner inte för att visa upp mig för detta heller.. ja, jag vet att det kan låta larvigt.. men försök själva att sätta er in i situationen.. att bara ha en tutte… att det är tomt på den andra sidan.. människor här vet att jag saknar bröstet.. men ändå.. genom att det är som det är hos vissa så då blir det så att jag inte har lust.. de ska inte få den möjligheten att glo ännu mer…

Är en solbränd vacker kropp vacker om man vet att man kan få cancer av det..? Tror inte det.. så sola med måtta.. snälla människor.. för jag vet hur det är att ha cancer.. och det är inte värt att ha en vacker brunbränd kropp..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,