Uppdatering

Lilltösa åkte hem idag.. efter lite mer än en vecka.. det går så fort när hon är här.. för hon hinner knappt hit förrän hon åker igen känns det som..

Veckan som kommer är som vanligt…
Stick i fingret i morgon… och så cyto på tisdag.. om mina prover är bra.. och då ska jag också ha den där benstärkarblandningen som jag får var 4:de vecka… och så ska jag ju dopas.. det får man inte glömma.. det höll syster på att göra förra gången.. och hon hade till och med skrivit in att jag fått den i min journal.. hade varit snyggt om jag då inte fått den.. tur att jag kom ihåg någonting… annars hade hon kanske åkt dit.. för felbehandling av något som jag inte fått..
Sen får jag vänta tills jag har träffat onkologen.. jag vet att jag ska genomgå skelettscinten den 13.. alltså.. jag ska ligga i kistan igen.. jag hatar det… usch!!

Vädret är skit… det är mulet.. och det har regnat en rejäl skur.. och det är inte så kul… jag vill ha sol och värme nu… faktiskt.. fast jag inte är en sån som ligger och steker mig i solen.. så vill jag ändå ha sol och vackert väder…. för det är så skönt….

Tror ni inte att jag höll på att ramla över katten idag också.. han är heltokig nu.. ska gå mitt framför mina fötter exakt hela tiden när jag är uppe.. och jag börjar bli så trött på detta… det har gått för långt nu.. orkar inte med katten längre.. fast hjärtat gråter på mig.. för han är rätt så mysig när han vill.. men jag är rädd att ramla nu.. än mer än jag var innan… för nu vet jag att det kan hända.. och det händer fort.. innan man hinner blinka så ligger man där på golvet… för tänk om inte Den älskade maken är hemma och kan hjälpa mig upp.. för upp kommer jag inte själv…. tänk om jag faller och blir liggande.. i flera timmar.. utan tillgång till telefon… det skulle vara just snyggt…

För det verkar så att han ska ha omkull mig… vet inte om det är för att jag ramlade och tycker att det är så.. men jag tycker att han är mer framför fötterna på mig nu än han någonsin har varit… trist men förbannat sant..

Det gör ont i mitt knä.. det är ömt och svullet.. och så lite blått.. men svullnaden och ömheten gör att det gör ont att gå…
Stortån är inte heller helt felfri.. det ömmar ibland i den..men idag kan jag iaf böja den.. det kunde jag inte igår..
Så det går framåt för mig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,