Ja.. om det nu skulle vara så lätt

Jag har aldrig gillat de sk. ”foppatofflorna”.. de är fula och alla har dem..
Dessutom får man stötar av dem..
Usch så vidriga de är

Men så hände en sak.. jag fick mina små ”kompisar” i ryggen.. och jag kunde inte böja mig ner.. detta gjorde att jag plötsligt fick be maken att knyta skorna på mig.. eller hjälpa mig med mina sandaler.. för jag kunde ju inte få på dem själv och absolut inte spänna dem…

Det var då jag var tvungen.. jag var tvungen att vika mig för foppatoffeln.. för nu var jag tvungen att ha ett par skor som jag kom i själv… och som inte behövdes knäppas, snöras eller på annat sätt sättas fast på min fot… för gamla hederliga trätofflor har jag absolut INTE på mig.. för det var längesen jag slutade med dem.. det var när jag höll på att slå av hälsenan som jag slutade med tollorna…

Foppatoffeln – Pysan 1-0

Så jag fick ge vika och helt enkelt gå och köpa mig ett par ”foppa”.. fast jag har inte originalet.. men jag har ett par skor som gör att jag kommer ut utan att be maken om hjälp.. för jag vill till allt pris klara mig själv.. och det gör jag ju faktiskt tack vare den där foppatoffeln..

Fast det tar emot

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Söndag en vanlig dag i medias värld

Det skrivs fortfarande lika mycket om Michael Jackson.. Dessutom tror de att läkaren har haft något för sig när han dog.. och som vanligt så ska pappa Jackson uttala sig om sonen som så ofta förr… att inte Michael själv kan prata är ju förståelig… Att gå ut och säga så här tre dygn efter ett dödsfall:

– Familjen Jackson lider eftersom de har förlorat en son. På grund av mysteriet och de här obesvarade frågorna kan såret inte läka.

För det kommer att ta år innan ett akut dödsfall läker…
Och storebror säger:

De kallade Michael Jacksons bortgång ”en av de mörkaste stunderna i deras liv”.
– Vi är mållösa och så förkrossade att det stundtals nästan är omöjligt att kommunicera med omvärlden.

Jag håller helt klart med.. och varför ska de kommunicera med världen för.. de har tillräckligt med folk som kan göra det åt dem.. de behöver inte göra det om de inte vill…
Kan det vara därför som de vill ha en ny obduktion..
Michael Jacksons död lär bli lika mytomspunnen som Marilyn Monroe och Elivs..
Nej, nu är det slutpratat om Jackson för idag…

Vill du att någon ska göra dig en tjänst.. se då till att prata i höger öra… men hur man nu kan säga att ett öra är medgörligt går över mitt förstånd… det är väl hjärnan som utför det du vill att personen ska göra för dig…

Är en läkare sexig? Och är i så fall en TV-läkare ännu sexigare? För de spelar ju en roll… Och jag undrar också vart Dr Green är.. För ska de nu ha den där omröstningen så ska väl alla få lov att vara med.. Risken är lite stor att Dr. Green faktiskt läser detta.. eller får det uppläst för sig.. eftersom Anthony Edwards
faktiskt är gift med en svenska…

Alla som kör MC och är med i någon MC klubb är inte våldsamma av sig.. fast det kan vara så att tyvärr så idagens samhälle så är det så att MC klubb = våldsamma gäng…
Eller är det inte så.. läser man det här så verkar det vara tvärt om.. eller inte.. beror på hur man läser… Fast nu verkar det som att det har löst sig.. men har man varit i Väring så förstår man nästan att de inte har vågat.. lilla Väring.. De har ju en som inte har alla tomtar på loftet kan jag ju tala om…

Nu ska vi äta för att minnas… i väntan på superpillret som ska göra att vi minns bättre.. men jag då.. jag går på cytostatika som bevisligen gör att mitt minne sviker mig.. för att inte tala om de där antihormontabletterna jag åt innan cyton som också gjorde att mitt minne försvann i det blå… För mitt minne är som det är just nu.. och inte kan jag associera heller för att komma ihåg saker och ting.. min hjärna fungerar inte på det sättet just nu.. helt otroligt att jag kan komma i kläderna på morgonen… att jag inte glömmer att ta på mig.. att jag tar mina tabletter.. men det är så att jag ställer fram dem på kvällen innan.. och rutiner älskade vänner.. rutiner… det gör att jag fixar livet….

Öl skola hällas upp på detta sätt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,
as