Lördagens begivenheter

Fick sovmorgon.. vilket betyder att jag får sova så länge jag vill.. Den älskade maken är morgonpigg och brukar vakna runt fem halv sex så där.. jag sover gärna till nio om jag får.

Så idag fick jag sova… skönt!

När jag hade vaknat och fått kaffe av den älskade maken så cyklade han upp och hämtade lite godsaker hos sina föräldrar. Gravad lax, salamikorv och så tårtbitar. Så nu fick vi handla gravlaxsås.. så det blir gravad lax med gravlaxsås på kvällsmakan… ska bara vräka i mig… mums…

Tog en cykeltur till skogen.. för det var vackert väder… sonen käkade blåbär med hela ansiktet och knäna… medan jag och maken plockade kantareller. Så nu ska vi ha kantarellstufning i crepésen i morgon. Ska bli jättegott det också.. här ska svullas!!!

Sen har maken vilat och jag har läst ”Harry Potter och den flammande bägaren”. För jag måste ha läst alla till den 21 november då jag ska sätta tänderna i den sista boken.

Andra bloggar om: , , , , , ,