En skön söndag

Vakna.. fick kaffe.. och så stack den älskade maken upp till sina päron och hämta en flaska saft. För idag skulle vi göra ytterligare en tur i svampskogen.

Så nu har vi kantareller… de vi plockade igår ska ner i stuvningen och så ska vi ha dem i crepés. Så det sysslar den älskade maken med just nu. Jag höll honom sällskap, genom att diska en runda (har inte diskmaskin nämligen, vilket är fan tycker jag.. för det vill jag ha)..

Kantarellerna vi plockade idag ska vi rensa imorgon. De va lite för blöta för rensning idag. Så nu har vi kantareller till i vinter. Sonen plockade blåbär så han var alldeles blå runt läpparna (såg helt klar cyanotisk ut), för att inte tala om hur hans tunga såg ut…

Såg också en död huggorm. Den såg ihjälslagen ut… sånt är trist tycker jag.. när det är människor som ger sig ut i skogen och så kommer det en orm och då slår man ihjäl den.. den har större rätt att vara i skogen än vad vi människor har…

Fikade i skogen.. mysigt…

Hittade världens kantarellställe… och medan jag ligger där och plockar så kom det en bil och ut klev det en tant.. hon tittade på mig och såg mycket, mycket sur ut… Haha.. jag var här först….!!!

Så nu får vi se om det blir fler gånger… vi ger oss ut… ska nog bort nästa vecka.. och då blir det mycket att tala om isåfall…

Ha en bra söndag…

Andra bloggar om: , , , , , , , ,