Det lovade inlägget om metastastankar

Just nu är jag inne i någon form av metastastankar.

Jag vet att jag inte har några.. men tanken finns där ändå.

Får jag ont.. eller som jag vet att jag har muskelknutor i skulderbladet och axeln på höger sida (min tumörsida). Är det metastaser? Nej, naturligtvis är det inte det.. men alla knölar och dylikt får mig att tänka till.

Fick en liten bula på undersidan av vänster arm. Ett litet blåmärke också.. men inte så där jätteblått.. utan bara lite… jag såg det inte.. men människor i min närhet såg att det var blått. En metastasknöl? Nej, jag har säkert slagit i den.. men det gjorde ont… idag känns den inte…

Läste en sak på ett forum för cancerdrabbade jag är med på.. och där var det en som var på återbesök efter ett år.. varför har inte jag kallats??? Det är också saker som sätter igång tankarna…

Det var som någon en gång sa till mig…. cancern ska få lov att finnas i mina tankar.. men den ska inte få lov att ta över all tankeverksamhet. Det har den inte gjort. Fast jag tänker på min cancer dagligen. Vissa dagar mer.. vissa dagar mindre, men jag tänker på den varje dag…

Igår pratade vi på jobbet om vad vi gör om tio år.. då sa en att man vet ju inte om man lever då… och då kom tanken… Jag vill leva om tio år.. men i den situationen jag är i.. så vet jag absolut inte om jag gör det… Fast jag ska se till att jag lever….

Ha det gott därute.. för nu har jag haft min dagliga tanke på min cancer.. och nu tänker jag inte tänka mer på den idag… (om inget oförutsätt händer).

Andra bloggar om: , , , , , ,

12 svar

  1. hua det där känner jag igen. jag har tandvärk o det är med största sannolikhet metastaser i alla fall tills i morgon kl 9 15.
    jag kunde inte äta tamoxifen/nolvadex,fick tryck över bröstkorgen o kunde inte djupandas.
    så, då undrar man ju när man får återfall? typ snart.
    kul att det går bra på jobbet.
    ha en bra dag

  2. Lotta: Jag åkte faktiskt in.. för ont i bröstkorgen och andningsproblem… de skicka hem mig med diklofenak och panodil.. Det inlägget vet jag inte om det finns på bloggen än…

    Kram Pys

  3. jag åt bara tabl i 10 dagar skulle ha uppehåll men min läkare tyckte inte att jag skulle äta dom alls. men hade du inte lunginflammation? oxå?
    men jag hade en liknande symton när jag åt p-piller för x antal år sen( 1857)
    kram

  4. Lotta.. jo, hade ju ont och åkte till akuten.. de remiterade mig till röntgen.. så jag fick åka hem och vänta på kallelsen.. när den väl kom hade jag lunginflammation, vatten i lungsäcken på höger lunga och så en varhärd på vänster lunga…

    Kram Pys

  5. …..cancern ska få lov att finnas i mina tankar.. men den ska inte få lov att ta över all tankeverksamhet…..

    Sååå Otroligt Sant!!!! Dessa rader kommer jag att bära med mig i mina tankar!!

    Kramar/C

  6. Char-lotte: Ja, jag tycker att det är en sund tanke. För vi har haft cancer.. och den har inverkat mycket på våra liv.. så varför ska vi inte få tänka tanken.. en gång om dagen…

    Sen är det bra…

    Ta den med dig… behåll den… använd den..

    Kram Pys

  7. Det är klart att kanske speciellt såhär nära ett s.k kallat tillfrisknande att du/ni tänker så.För visst vore det konstigt om man bara ryckte på axlarna vid ett friskförklarande?
    Men vilket bra mantra det var det där.:)

  8. Vb: Du har så rätt så…
    Fast de säger ju att har man haft cancer så kommer alltid tanken på metastaser att finnas…

    Rycka på axlarna om vad min kropp säger gör jag inte. Jag är mer lyhörd för vad den säger mig…

    Pöss Pys

  9. Dom där tankarna kommer nog alltid att finnas där…jag har dom än trots att det gått 11 år sedan min cancer nu..

    Kram

  10. Rose-Marie: Ja.. jag vet ju det.. Jag hade velat slippa..men inser att det kommer jag aldrig mer att göra..För tankarna kommer alltid att finnas där.. det är väl lotten för att man fick cancer

    Kram Pys

  11. Wow! This can be one particular of the most beneficial blogs We’ve ever arrive across on this subject. Basically Excellent. I am also an expert in this topic therefore I can understand your effort.

  12. You made some respectable factors there. I regarded on the internet for the problem and found most individuals will associate with with your website.

Lämna en kommentar