Tron kan försätta berg

Det finns en blogg.. en blogg om att vara kristen..

Om detta säger jag ingenting.. de som är kristna får gärna skriva hur många bloggar de vill… men när det går till överdrift… när det inte blir sant.. då blir man rädd…

Jag är rädd för att den här lilla killen i det här inlägget inte får adekvat behandling.. Utan att alla sätter sin tillit till någon högre makt.. men om den högre makten inte lyssnar och den lille pojken dör.. vems är då felet? Är det pojken som syndat eller är det något annat som man kan skylla på.. att den högre makten ville ha ”hem” honom?

Får pojken behandling? Om han inte får det.. då är det nästan så att det går under misshandel… ingen ska behöva lida för att det finns människor runt om en som inte förstår bättre…

Eller den här.. Samma blogg.. och samma högre makt…

Jag vet att när jag först fick cancer.. 2006 så vet jag att det hölls förbön för mig.. och inte hjälpte det… Det var människor som tror på just den kraften.. men jag kan inte tro på den makten.. för det är just det.. en makt.. en makt som ska få människan att bli liten.. att den ska följa de som tycker att de kan bestämma när den högre makten har annat för sig..
Så de där människorna som ser sig vara lite mer värdiga bestämmer att så här och så här ska man leva.. annars är man inte värdig.. annars tror man inte.. då syndar man…

Händer det något.. så kan de där människorna som tycker att de är värda lite mer kan säga att se nu.. nu hände den där olyckan för att h*n inte trodde på den där högre makten.. men människan som satt vid sidan om överlevde för att h*n tror på makten.. Det är rädsla.. man vågar inte gå emot.. för man vågar inte.. man vet inte…

Kom inte och säg att någon Gud har botat någon från cancer.. Jag vill i så fall ha mycket klara bevis.. och det ska inte vara från andra.. utan från personen som verkligen blivit frisk… utan någon form av behandling…

För om nu det är så många barn som dör av cancer.. varför räddar då inte makten barnen först.. i stället för vi vuxna.. eller är det för att den makten är så självisk att den vill ha alla barn och unga omkring sig… ??

Nää.. att det är en högre makt som botar svåra sjukdomar finns inte…

Däremot behandling.. ett jävlar anamma och en tro på att jag fixar det här med människor omkring mig och vettiga och underbar sjukvårdspersonal som vet vad de pratar om…

Se även detta som Eva hittade.. finns också ytterligare en nere bland kommentarerna..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Taxi till storstan

För jag ska till perukmakaren.. för hon har bara öppet på helgerna.. för att en brand har förstört hennes egen salong och hon måste ju vara någonstans.. och därför lånar hon den andra salongen lördag och söndag..

Så därför ska jag ta taxi till denna salong och få en snygg och vacker frisyr framöver… jag har drömt om olika frisyrer inatt.. och jag vet inte hur jag vill ha den än… men jag vill ha lite annat än det jag har nu… kanske annan färg också…

Resultatet lär visa sig…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,