25 april 2006 Vs. 25 april 2009

Det är tre år emellan.. tre år av ett liv jag inte trodde fanns.. ett liv som jag innan inte trodde att jag skulle fixa att leva..

Jag börjar från början..

25 april 2006

  • Jag pluggar till SSK (sjuksköterska) och är snart klar.
  • Jag är livrädd och har sagt att jag aldrig ska jobba med cancerpatienter.
  • Jag har varit hos läkaren på vårdcentralen.
  • Hon har känt på min knöl och hittat en svullen lymfkörtel.
  • Orden CANCER blinkar emot mig hela vägen hem.
  • Jag gråter en skvätt.

25 april 2009

  • Jag har levt med cancer i tre år.
  • Jag har skelettmetastaser (fjärrmetastaser från den där knölen)
  • Jag är inte klar SSK.
  • Jag är inte rädd för cancer längre.
  • Jag vill jobba med cancerpatienter.
  • Jag lever mer i nuet.
  • Jag är glad att få leva och uppleva allt det jag gör.
  • Jag älskar livet.

Så mycket som kan ändra sig bara för att man får en sjukdom..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Hur mycket kan man suga ut ur det här..

För det är inte nog med att allt ska fram i media.. Och då levde hon och det var hon själv som ville…

Vem vet om hon hade velat ha det såhär? Var det någon som frågade henne innan hon gick bort… och om det nu blir verklighet.. vem ska då få pengarna som kommer in på biljettpriser och allt annat som kommer omkring en musikal… ska musikalen sen bli film.. och vem får då pengarna därifrån..?

Kommer allt som kommer in att gå till hennes söner.. eller är det så att det sitter någon snål jävel någonstans och ska suga ut allt som det går att suga ut ur Jade och hennes namn?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Ett flyttinlägg

Jag har internet ett tag till.. hur länge sen jag är utan nätet vet jag inte.. maken har idag fixat flytten nämligen… och vi ska ju vara ute här den förste maj..

Så kommer det inte ett inlägg någon dag så blir inte rädda att något har hänt.. och är det så att jag inte svarar på några kommentarer när jag skrivit ett inlägg så bli inte heller rädda.. för då är det ner stängt…
Jag kommer att skriva svar på alla kommentarer.. jag lovar..

Jag ska försöka att gå upp en gång om dagen från det att nätet är stängt och läsa och skriva på biblioteket… tills dess att jag får tillbaka det på nya stället.. och då kommer jag ju att sitta där.. och inte här…

Vilken glädje att komma ner.. och vilken glädje det kommer att bli.. det blir så fint så fint…

Så får ni inte kontakt så bli inte rädda.. jag kommer åter när jag gör det…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,