Det gick bra hos tandläkaren

Nu är jag klar hos tandläkaren..

De började med att göra en stor röntgen över hela käken.. nästan som en CT men man står upp.. ser konstigt ut på bilden när man ser hela tandraden från höger till vänster.. utdraget på en röntgenplåt…

Sen tog de en hel del småbilder på varje tand nästan..

De hittade inga hål.. men jag har tandsten.. så jag ska iväg och ta bort den.. får kallelse till detta…
De hittade däremot en tandrotsbit som ligger under min tandbrygga och den ska opereras bort den 8 april… så då måste jag iväg igen…

Fick råd om hur jag ska göra med mina tänder under cyton..
Jag ska borsta med zendium och så ska jag skölja i 1-2 minuter med Dental och så efter det ta oralbalans.. det sista är en gel som gör att man inte blir muntorr.. vilket är jättevanligt när man går på morfin….

För det är viktigt att min mun är i balans under cyton.. då det inte är bra med infektioner och infektionskänslig lär jag bli… som vanligt.. men nu vet jag hur det är… så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Mot tandläkarn

Nu åker jag till tandläkaren..

Måste ju kolla tänder och dylikt innan medicinering…

Håll tummar att jag inga hål har…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,