Mediciner, mediciner.. och återigen mediciner..

Nu är jag fullproppad med mediciner för min värk och så mediciner för biverkningarna av den medicin jag tar för att slippa ha ont…

Så nu ser det ut så här:

1 Burana ibuprofen 200 mg * 3 och för att inte må dåligt av denna så tar jag då 1 Omeprazol Bluefish 40 mg * 1.

Så tar jag då också morfin.. och då ser det ut så här:
1 Depolan 10 mg * 2 (depottab. långverkande morfin) och så har jag också Morfin Meda 10 mg v.b. till detta får jag då postafen 25 mg * 2 förebyggande mot illamående och så har jag fått de där dropparna.. De där cilaxoral dropparna.. mot förstoppning… och då 5-15 droppar till natten…

Så långt är allt väl nu… fick också se hur mycket jag har på recept som jag ska hämta efter nästa omgång cytostatika då det blir en hel del medicin det också i förebyggande…

Vaddå apotek?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Känner att det börjar bli tufft…

för nu ska jag iväg till sjukhuset igen.. är det inte det ena så är det de andra..

Men nu är det bara det här också.. sen hoppas jag att det bara är cyton och peruken som ska ta tid….

Ska alltså iväg till smärtenheten idag.. vet inte så mycket mer än att jag har fått en tid och en sak som jag skulle fylla i när det gäller min smärta…

Det var lite svårt då min smärta ibland är stickande.. ibland huggande.. och ibland molande.. Ja.. ni förstår hur jag menar… för smärtan är inte likadan hela tiden.. den ändrar sig…

Så jag hoppas nu att jag kan åka hem och vara mer smärtfri än vad jag är nu.. för inget hjälper.. jo, det gör det.. men inte helt.. jag har fortfarande ont.. och det tar udden av glädjen ibland…

Rapport kommer när jag är hemma.. får se om det blir direkt eller om jag måste lägga mig ett tag först.. för jag vet inte när jag är hemma heller….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,